Τοποθέτηση ΑΜΑΚ στην 12η τακτική συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας ΤΕΕ/ΤΑΚ στις 4 Απριλίου 2023

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Γράφτηκε από  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Τετάρτη, 05 Απριλίου 2023 10:15

Τοποθέτηση ΑΜΑΚ στην 12η τακτική συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας ΤΕΕ/ΤΑΚ στις  4 Απριλίου 2023

Η τελευταία τακτική συνεδρίαση της Αντιπροσωπείας έγινε στις 30 Νοεμβρίου 2022. 

Το διάστημα αυτό κυριαρχεί το δυστύχημα της σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας με μια εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023.  Σκοτώθηκαν 57 συνάνθρωποί μας , στην συντριπτική τους πλειοψηφία φοιτητές και τραυματίστηκαν πολλοί.

Το 2021, το  πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) για τη σηματοδότηση στον σιδηρόδρομο αποκαλύπτει μεγάλες καθυστερήσεις, αδιαφορία, ασυμβατότητα και παλαιότητα του εξοπλισμού και ένα λαβύρινθο  με τη συμπληρωματική σύμβαση.

Οι εργαζόμενοι με αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις έως και πολύ πρόσφατα επεσήμαναν: την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, την έλλειψη μέτρων ασφαλείας, τη μη ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων. Συνάδελφος Μηχανικός της εταιρίας είχε υποβάλλει την παραίτηση του το 2022, επισημαίνοντας τη μη ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης για την ασφαλή λειτουργία και μετακίνηση των τρένων.

Το θέμα αποκρύπτεται, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δεν το προβάλουν,  οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων κρίνονται  “παράνομες και καταχρηστικές” και ο τότε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  Κώστας Καραμανλής , απαντώντας σε ερώτηση της αντιπολίτευσης στη Βουλή δηλώνει ότι οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς .

Ήταν λοιπόν ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα που , όταν συνέβη, αποδόθηκε από τον πρωθυπουργό σε ανθρώπινο λάθος!  Στη συνέχεια, στα πλαίσια της επικοινωνιακής διαχείρισης ζητήθηκε ‘’συγγνώμη’’. Λίγο αργότερα ο πρωθυπουργός δήλωσε στα ΜΜΕ : «Η καλύτερη δικαίωση για τη θυσία αυτών των παιδιών είναι να εξασφαλίσουμε ότι αυτό το οποίο έγινε στα Τέμπη δεν θα ξαναγίνει ποτέ στη χώρα μας», ενώ στο Υπουργικό Συμβούλιο είπε: «Το τελευταίο που με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μία στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο ‘γιοφύρι της Άρτας’, μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας». Στην πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνης Γεωργιάδης  χαρακτήρισε το δυστύχημα των Τεμπών ως «τον ορισμό των ανθρωπίνων λαθών».!

Λίγες μέρες πριν, στις 6 Φεβρουαρίου 2023, δύο ισχυροί σεισμοί 7,8 και 7,5 Ρίχτερ έπληξαν τη νότια Τουρκία, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές σε δέκα επαρχίες της Τουρκίας και στη βόρεια Συρία και τουλάχιστον 47.000 θανάτους.

Ο Πολιτικός Μηχανικός, ομότιμος καθηγητής στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου , αρθρογράφος και συγγραφέας Θεοδόσης Τάσιος, σημειώνει μεταξύ άλλων: «Επαναπαυόμαστε, γιατί θεωρούμε ότι έχουμε καλύτερες κατασκευές από την Τουρκία. Όσο κι αν αυτό αντικειμενικά ισχύει, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε σε μια «γειτονιά» με υψηλή σεισμικότητα. Οι καταστροφές στην Τουρκία και στη Συρία πρέπει να αποτελέσουν το έναυσμα για μια «επανεκκίνηση» της αντισεισμικής πολιτικής στη χώρα μας, η οποία έχει με τα χρόνια ατονήσει. …..«Ελπίζω ότι θα δοθεί η αφορμή να ληφθεί μια επιτελική απόφαση, με τη συναίνεση όλων των κομμάτων, ώστε να αρχίσουμε ξανά να ασχολούμαστε με την αντισεισμική προστασία των κτιρίων μας», ….«Τρέμει το φυλλοκάρδι μου βλέποντας τόση αδιαφορία».

Μερικές μέρες πριν το σεισμό στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου , το Σεπτέμβριο του 2021 σε δελτίο μας , με τίτλο : «Θα ενισχύσουμε στατικά ότι αναβαθμίζουμε ενεργειακά;», αναφέραμε μεταξύ άλλων: «Το 80% περίπου του κτιριακού αποθέματος στη χώρα μας κατασκευάστηκε πριν το 1983, καθώς το οπλισμένο σκυρόδεμα εφαρμόστηκε μετά το 1950, ενώ ο μέσος όρος ζωής των κτιρίων ανέρχεται στα 80 χρόνια. Οι σκελετοί των κτιρίων σπανίως συντηρούνται, ενώ τα φαινόμενα εκτεταμένης ενανθράκωσης του σκυροδέματος και διάβρωσης του οπλισμού είναι συχνά. Υπάρχουν περιπτώσεις που η αποκατάσταση γίνεται χωρίς τη συνεισφορά μηχανικού, με αποτέλεσμα τη χρήση ακατάλληλων υλικών, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του κτιρίου……….Η ανάγκη προώθησης της στατικής ενίσχυσης στη σεισμογενή μας χώρα αποτελεί ζήτημα πρωταρχικής σημασίας. ».

Με δεδομένη μια κατάσταση διαρκούς φτωχοποίησης του πληθυσμού, αντιλαμβανόμαστε ότι μεγάλο μέρος των πολιτών αδυνατούν οικονομικά να προβούν σε ελέγχους στατικής επάρκειας ή ακόμα και σε εργασίες τυπικής συντήρησης των κτιρίων.

Η αντιμετώπιση από την πολιτεία του ζητήματος της στέγασης & της κατοικίας με εμπορευματικούς όρους και όχι ως κοινωνικό αγαθό (κατάργηση Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) - Εργατικής Εστίας, η υπαγωγή τους στον ΟΑΕΔ-ΔΥΠΑ) και η λογική των προγραμμάτων τύπου «Εξοικονομώ-Ανακαινίζω» (τα οποία δεν εισάγουν ελέγχους στατικής επάρκειας),  βρίσκονται στην κατεύθυνση των λεγόμενων «έξυπνων πολιτικών φθηνής στέγης», αλλά δεν αντιμετωπίζουν το ζήτημα της αντισεισμικής προστασίας των υφιστάμενων κτιρίων.

Όσο διευρύνεται η φτωχοποίηση της κοινωνίας τόσο θα μεγαλώνει ο πληθυσμός που δεν θα μπορεί να διασφαλίσει υψηλής ποιότητας και άρα αντισεισμική κατοικία, διαπιστώνουμε μεταξύ άλλων σε δελτίο μας.   

Ο πόλεμος συνεχίζεται. Η ενεργειακή κρίση κλιμακώνεται και η ακρίβεια καλπάζει...Οι ιδιωτικοποιήσεις έχουν την τιμητική τους !!!

Το νερό, παρά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, βρίσκεται ένα βήμα πριν την ιδιωτικοποίηση, με το νόμο «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων και ενίσχυση της υδατικής πολιτικής».

Ο νόμος αυτός που ήδη δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (ν. 5037/2023), ανταγωνίζεται επάξια το γνωστό νόμο Χατζηδάκη, αν δεν τον υπερβαίνει, βρίθει ρουσφετολογικών και φωτογραφικών διατάξεων για κάθε είδους «ανάπτυξη» ενεργειακών και μεγάλων τουριστικών έργων και απαξιώνει ακόμα περισσότερο τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, όπως βέβαια και την περιβαλλοντική προστασία.

Ιδιωτικοποιείται το Εθνικό Σύστημα Υγείας!

Τα πέντε μεγαλύτερα ελληνικά δημόσια μουσεία που λειτουργούν ως ανεξάρτητες περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού (Εθνικό Αρχαιολογικό, Βυζαντινό και Χριστιανικό, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού και Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου), μετατρέπονται σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ).

Δυόμιση  χρόνια μετά την εξαγγελία του σχεδίου για τον ΒΟΑΚ εκδόθηκε η Απόφαση του Υπ.ΥΠΟ.ΜΕ. 13689/2022 με Θέμα: «Ανακατάταξη των οδικών τμημάτων «Καστέλλι Κισάμου - Κολυμπάρι - Γαλατάς - Μουρνιές» και «Γούρνες - Χερσόνησος - Μάλια - Αγ. Νικόλαος» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) της ΝΕΟ (90) του Δευτερεύοντος Δικτύου, και ένταξη τους στο Πρωτεύον Εθνικό Δίκτυο» του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με ημερομηνία 23.12.2022 (ΑΔΑ: 9Σ0Ζ465ΧΘΞ-ΥΗ3).

Στην παρ. 11 της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης υπάρχει ρητή αναφορά και λαμβάνεται ως παραδοχή της επανακατάταξης το εξής:

’Το Yπ. Υ.ΜΕ. έχει εκπονήσει μελέτες με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου των οδικών τμημάτων «Καστέλλι Κισάμου – Κολυμπάρι – Γαλατάς - Μουρνιές» και «Γούρνες - Χερσόνησος - Μάλια - Αγ. Νικόλαος» και έχει συμπεριλάβει στον προγραμματισμό του την κατασκευή τους. Το τμήμα Αγ. Νικόλαος- Σητεία θα παραμείνει στην υφιστάμενη κατάσταση’’!!

 

Μετά από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021 στην Κρήτη, τα προβλήματα παραμένουν.

 

 

Σε επίπεδο Δ.Ε. η λειτουργία δυστυχώς χειροτερεύει, η έλλειψη δημοκρατίας και σεβασμού των μελών αυξάνεται διαρκώς. Αναφέρουμε ενδεικτικά:

1. Ανακοινώνονται όλες οι εκδηλώσεις χωρίς καμιά συνεννόηση με τη ΔΕ.

2. Δεν συζητείται στη ΔΕ , ούτε αποφασίζεται η εκπροσώπηση του ΤΕΕ/ΤΑΚ σε εκδηλώσεις και δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση. 

Τα θέματα που θέσαμε στη Δ.Ε. ως ΑΜΑΚ :

Δυνατότητα μετάταξης των Μηχανικών του δημοσίου τομέα σε θέσεις αντίστοιχων προσόντων εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2778-eisigisi-amak-sti-de-dynatotita-metataksis-ton-mixanikon-tou-dimosiou-tomea-se-theseis-antistoixon-prosonton-ekpaideftikon-tou-ypourgeiou-paideias

 

Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου:

Δυστυχώς η Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου λειτουργεί πλημμελώς, με ευθύνη των παρατάξεων ΔΚΜ και #opentee που έχουν την διοίκηση, με μόνο μέλημα τυπικές συναντήσεις δημοσίων σχέσεων, όπως αναφέραμε αναλυτικά και στην προηγούμενη συνεδρίαση της ''Α''.   

 

Προηγούμενη Αντιπροσωπεία

Πραγματοποιήθηκε η 11η τακτική συνεδρίαση στις 30 Νοεμβρίου 2022.

Καταθέσαμε την τοποθέτησή μας επί των πεπραγμένων της ΔΕ.

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2771-topothetisi-amak-stin-11i-taktiki-synedriasi-tis-antiprosopeias-tee-tak-stis-30-noemvriou-2022

 

Εκδώσαμε:

ΟΧΙ στη μετατροπή των Μουσείων σε ΝΠΔΔ.Ο Πολιτισμός είναι δημόσιο αγαθό, οφείλουμε να το διαφυλάξουμε!!

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2814-dt-amak-oxi-sti-metatropi-ton-mouseion-se-npdd-o-politismos-einai-dimosio-agatho-ofeiloume-na-to-diafylaksoume

Να αντισταθούμε όλοι στην κατάργηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας!

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2770-dt-amak-na-antistathoyme-oloi-stin-katargisi-tou-ethnikoy-systimatos-ygeias

Στήριξηστον Αγώνα των μηχανικών στις Υπηρεσίες Δόμησης. Ο Αγώνας είναι κοινός…

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2802-dt-amak-stiriksi-ston-agona-ton-mixanikon-stis-ypiresies-domisis

ΔιεκδικούμεΕθνικό Σύστημα Υγείας για Όλους!!

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2815-dt-amak-diekdikoyme-ethniko-systima-ygeias-gia-olous

Φονικός σεισμός στην Τουρκία και Συρία. Η επόμενη μέρα στη χώρα μας.

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2816-dt-amak-fonikos-seismos-stin-tourkia-kai-syria-i-epomeni-mera-sti-xora-mas

Στάλθηκε στους συναδέλφους μέσω του newsletter του ΤΕΕ/ΤΑΚ  το Φεβρουάριο του 2023:

ΑΜΑΚ:Χτυπούν κόκκινο τα προβλήματα!

https://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/2813-xtypoyn-kokkino-ta-provlimata-to-keimeno-dimosieytike-sto-newsletter-tou-tee-tak-tou-g-tetraminou-2022-9-fevrouariou-2023

 

 

Διαβάστηκε 286 φορές