* ΑΜΑΚ: Αίτημα για άμεση σύγκλιση Δ.Ε. και κατάθεση εισήγησης για το ΣΟΑΠ Δ.Ηρακλείου

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016 11:48

ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Αρ. πρωτ. ΤΕΕ/TAK1268/08-07-2016                      Προς

                                                                               Τον Πρόεδρο του ΤΕΕ-ΤΑΚ

 

                                                                                                      Κοιν:

1.      Μέλη Δ.Ε. του ΤΕΕ-ΤΑΚ

2.      Προεδρείο Αντιπροσωπείας

3.      Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου (δια του προέδρου της)

4.      Εκπρόσωποι παρατάξεων

5.      συν. Τσικαλάκη Νίκο 

Θέμα: Αίτημα για άμεση σύγκλιση της Δ.Ε. και ένταξη θέματος στην ημερήσια διάταξη.

Αιτούμαστε την άμεση σύγκλιση της Δ.Ε. (Τρίτη 12 Ιουλίου) και την ένταξη στην ημερήσια διάταξη του παρακάτω θέματος:

Εκπόνηση Σχεδίου Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων στο Δήμο Ηρακλείου

Εισηγητής:  Ειρήνη Βρέντζου

 

Συνημ.:

ενημερωτικό σημείωμα -εισήγηση

           

  

                                                                          Ηράκλειο 08-07-2016

                                                                  Για τα μέλη της ΑΜΑΚ στη ΔΕ

 

                                                                             Ειρήνη Βρέντζου

 

 

 

ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Ενημερωτικό σημείωμα – εισήγηση για το θέμα στη Δ.Ε. του ΤΕΕ-ΤΑΚ:

ΘΕΜΑ : «Εκπόνηση Σχεδίου Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων στο Δήμο Ηρακλείου».

Εισηγητής: Ειρήνη Βρέντζου

Εκπόνηση Σχεδίου Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων στο Δήμο Ηρακλείου

Παρατηρήσεις για τις χωροταξικές – πολεοδομικές παραμέτρους

Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης  του ΕΠ της Περιφέρειας Κρήτης , έστειλε πρόσκληση στους  Δήμους  Ηρακλείου και Χανίων για την υποβολή προτάσεων Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (BAA), στο πλαίσιο του ΕΠ ΚΡΗΤΗ 2014-2020.

Συγκεκριμένα οι δύο Δήμοι καλούνται να υποβάλλουν προτάσεις Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ), με εφαρμογή του εργαλείου των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ), σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη ενότητα 4.2, «Ολοκληρωμένες δράσεις γιαΒιώσιμη Αστική Ανάπτυξη» του ΕΠ ΚΡΗΤΗ 2014-2020.

Ο Δήμος Ηρακλείου επέλεξε να αναπτύξει τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) μέσα από ένα χωροταξικό εργαλείο, αυτό του Σχέδιου Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ), εντάσσοντας την περιοχή ΒΑΑ ως υποσύνολο, σε ένα ευρύτερο χώρο, αυτό του ΣΟΑΠ.

Έτσι, τόσο στην πρόσκληση του Δήμου για διαδικασία διαβούλευσης, όσο και στις παρουσιάσεις που έγιναν και περιλαμβάνονται στα υλικά της διαβούλευσης, τα δύο αυτά αντικείμενα εμφανίζονται ως ενιαίο αντικείμενο (ΣΟΑΠ – ΒΑΑ), ενώ και ο τίτλος της μελέτης (παραδοτέο 1) φέρει τον τίτλο «Εκπόνηση Σχεδίου Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων στο Δήμο Ηρακλείου».

Α. Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ)

Κατά την εγκ. 81168/ ΕΥΣΣΑ 1796/30/ 07/ 2015 της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων – ΕΣΠΑ, για το σχεδιασμό, υλοποίηση και παρακολούθηση των  Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων ως εργαλείων Ολοκληρωμένης Χωρικής Ανάπτυξης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020[1], οι Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) διακρίνονται σε:

α) ΟΧΕ για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (ΒΑΑ) και

β) ΟΧΕ για άλλες χωρικές στρατηγικές, που αφορούν σε άλλες χωρικές ενότητες, εκτός αυτών που προβλέπονται  για τις ΟΧΕ Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ).

Με την εγκύκλιο δίδονται οδηγίες για την ανάπτυξη των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ) και τον τρόπο που αυτές εντάσσονται στα Περιφερειακά Προγράμματα.

Όμως πουθενά στην εγκύκλιο, ούτε και σε άλλα κείμενα του ΕΣΠΑ 2014-2020, δεν αναφέρεται ως προϋπόθεση για τις Ολοκληρωμένες Χωρικές επενδύσεις (ΟΧΕ) και συγκεκριμένα για την Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (ΒΑΑ), η εκπόνηση Σχεδίου Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ).

Β. Σχέδια Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ)

Η κατάρτιση και έγκριση Σχεδίων Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ), προβλέπεται από το άρθρο 12 του Ν. 2742/1999 «Χωροταξικός σχεδιασμός και αειφόρος ανάπτυξη και άλλες διατάξεις». Ο νόμος αυτός σήμερα έχει αντικατασταθεί από το Ν.4269/2014 «Χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση −Βιώσιμη ανάπτυξη». Το άρθρο 12 που αφορά στα ΣΟΑΠ, δεν έχει καταργηθεί, αλλά βρίσκεται υπό αναθεώρηση.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 13τουΝ.4269/2014για την«Εναρμόνιση χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων προς το νέο σύστημα χωρικού σχεδιασμού» προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο τροποποιούνται, συμπληρώνονται και αναμορφώνονται, ορισμένα άρθρα τωνΝ. 2742/1999 και Ν. 2508/1997, μεταξύ των οποίων το άρθρο 12 του Ν. 2742/1999 για τα ΣΟΑΠ.

Τα υπόλοιπα άρθρα που προβλέπεται να αναθεωρηθούν είναι τα άρθρα 10 και 11 του Ν. 2742/1999 για τις Περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (ΠΟΑΠΔ) και Περιοχές Ειδικών Χωρικών Παρεμβάσεων (ΠΕΧΠ).

Τα υπό αναθεώρηση άρθρα του Ν. 2508/1997 είναι όλα όσα αφορούν στις αναπλάσεις, στην ανασυγκρότηση και πολεοδομική αναμόρφωση προβληματικών και υποβαθμισμένων περιοχών, στις ζώνες ειδικής ενίσχυσης, ενεργού πολεοδομίας και αστικού αναδασμού (άρθρα 8-17, 19, 22 και 23).

Τα Σχέδια Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ) καταρτίζονταιεντός του πλαισίου των κατευθύνσεων του εθνικού και περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού για την προώθηση ολοκληρωμένων στρατηγικών αστικού σχεδιασμού σεπόλεις ή τμήματά τους, καθώς και σε ευρύτερες αστικές περιοχές πουπαρουσιάζουν κρίσιμα και σύνθετα προβλήματα αναπτυξιακής υστέρησης,κοινωνικής και οικονομικής συνοχής, περιβαλλοντικής υποβάθμισης καιποιότητας ζωής.

Η διαδικασία κατάρτισης των ΣΟΑΠ κινείται είτε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων (σήμερα ΥΠΕΝ), είτεμε πρωτοβουλία της Περιφέρειας (σήμερα Αποκεντρωμένης Διοίκησης), είτε με πρωτοβουλία του οικείου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησηςπρώτου ή δεύτερου βαθμού.

Εγκρίνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Με την τελευταία παράγραφο του άρθρου 12 ορίζεται ότι: «Εγκεκριμένα γενικό πολεοδομικό σχέδια, σχέδια χωρικής και οικιστικής οργάνωσης ανοικτών πόλεων ή άλλα σχέδια χρήσεων γης πολεοδομικού χαρακτήρα πρέπει να τροποποιηθούν ή αναθεωρηθούν με τη διαδικασία που ορίζεται στις διατάξεις που τα διέπουν μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ετών από την έγκριση των σχεδίων του άρθρου αυτού, προκειμένου να εναρμονισθούν προς τις κατευθύνσεις και λοιπές ρυθμίσεις των ΣΟΑΠ».

Επομένως τα ΣΟΑΠ δεσμεύουν το στρατηγικό πολεοδομικό σχεδιασμό.

Ωστόσο το ΣΟΑΠ, ως χωροταξικό εργαλείο, έχει κατευθυντήριο χαρακτήρα. Ως εκ τούτου, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να καθορίσει χρήσεις γης, πόσο μάλλον να εξειδικεύσει χρήσεις γης.

Για τις προδιαγραφές εκπόνησης μελετών των Σχεδίων Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ) έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1341/Α/24.04.2012).

Γ. Χωροταξικός και στρατηγικός πολεοδομικός σχεδιασμός στο Δήμο Ηρακλείου

α) Χωροταξικός σχεδιασμός

Ισχύει το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Κρήτης (ΦΕΚ 1486/Β/10.10.2003).

Το Περιφερειακό Πλαίσιο βρίσκεται υπό αναθεώρηση.

Από το ισχύον Περιφερειακό Πλαίσιο προβλέπεται:

«Όπως έχει ήδη αναλυτικά τεκμηριωθεί, το σύνολο του περιαστικού χώρου των σημαντικών αστικών κέντρων της Κρήτης απαιτεί την κατάρτιση και εφαρμογή σχεδίων ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων, οι οποίες και θα πρέπει να προωθηθούν με τα εργαλεία του Ν. 2508/97 και ειδικότερα τις διατάξεις για τις αστικές αναπλάσεις. Οι κατά τις διατάξεις του Ν.2742/99 θεωρούμενες περιοχές για προώθηση ολοκληρωμένων στρατηγικών αστικού σχεδιασμού αφορούν σε «αστικές περιοχές που παρουσιάζουν κρίσιμα και σύνθετα προβλήματα αναπτυξιακής υστέρησης, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής, περιβαλλοντικής υποβάθμισης και ποιότητας ζωής». Προτείνεται να καταρτιστεί και να εγκριθεί ΣΟΑΠ, για λόγους υποδειγματικούς, στην Πόλη του Ηρακλείου και ειδικά σε ζώνη κατά μήκος του διερχόμενου διευρωπαϊκού άξονα, της σύνδεσής του με το αεροδρόμιο Ηρακλείου και της περί το αεροδρόμιο περιοχής.» [2]

Όμως, το μεγαλύτερο μέρος της ζώνης αυτής δεν περιλαμβάνεται στο όριο της ζώνης του υπό διαβούλευση ΣΟΑΠ, αντίθετα περιλαμβάνονται άλλες ζώνες.

β) Στρατηγικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός

Ισχύει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο των καποδιστριακών Δήμων Ηρακλείου, Αλικαρνασσού και Γαζίου που αναθεωρήθηκε το 2003 (ΦΕΚ696/Δ/08.07.2003).

Το νότιο τμήμα του υπό διαβούλευση ΣΟΑΠ αφορά σε περιοχή που δεν είναι ενταγμένη στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.

Σχετικά με την Κνωσσό, από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο προβλέπεται ο καθορισμός ζωνών προστασίας αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Ν. 2508/97, δηλαδή σχέδιο σε ολόκληρη την έκταση του Δήμου Ηρακλείου, δεν έχει εκπονηθεί.  

γ) Μελέτη Ανάπλασης Παλιάς Πόλης

Η μελέτη Ανάπλασης της Παλιάς Πόλης, δεν έχει ακόμα εγκριθεί, όμως από το 2002, εγκρίθηκε η προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης (ΦΕΚ 89/Δ/12.02.2002).

Η περιοχή μελέτης ανάπλασης βρίσκεται εξ ολοκλήρου στην περιοχή ΒΑΑ και ΣΟΑΠ.

Από τη μελέτη ανάπλασης προτείνονται μια σειρά από έργα και δράσεις που συνάδουν και μπορούν να υπηρετήσουν την πολιτική ΒΑΑ, επομένως μπορούν να αξιοποιηθούν (π.χ. πολιτιστικές διαδρομές και δραστηριότητες, κυκλοφοριακά θέματα, περιβαλλοντική ανασυγκρότηση, εξοικονόμηση ενέργειας και νερού κλπ.).

Η προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης αποτελεί ουσιαστικά το μοναδικό θεσμοθετημένο πολεοδομικό εργαλείο πάνω στο οποίο θα μπορούσε να στηριχθεί η πολιτική ΒΑΑ για την περιοχή που περιλαμβάνει.

Ωστόσο, η μη έγκριση της πολεοδομικής μελέτης ανάπλασης, αποτελεί μια τεράστια εκκρεμότητα που καθορίζει την εξέλιξη της πόλης.

Αποτέλεσμα της εκκρεμότητας αυτής είναι να συνεχίζει να εφαρμόζεται το σχέδιο του 1936 - 1958, για την αποτροπή των συνεπειών του οποίου ξεκίνησε η μελέτη ανάπλασης, προκειμένου να προστατεύσει και να αναδείξει το ιστορικό κέντρο.

Δ) Το προτεινόμενο ΣΟΑΠ

α) Όρια περιοχής μελέτης

Στον πρόλογο της μελέτης (παραδοτέο 1) αναφέρεται ότι στα πλαίσια της αρ.πρ. 191749/31-12-2014 σύμβασης του Δήμου Ηρακλείου με τη μελετήτρια οριοθετήθηκε η ευρύτερη περιοχή ΣΟΑΠ, εντός των ορίων της οποίας περιλαμβάνεται και η περιοχή εφαρμογής ολοκληρωμένου προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης ΒΑΑ. Όμως οι πληροφορίες που δίδονται σχετικά με τα κριτήρια οριοθέτησης, μέσω των πινάκων των στατιστικών στοιχείων που αξιοποιούνται τόσο για την περιοχή ΒΑΑ, όσο και για την περιοχή ΣΟΑΠ, γεννούν πάρα πολλά ερωτηματικά για το αν πράγματι αυτές είναι οι περιοχές με τα πιο «κρίσιμα και σύνθετα προβλήματα, αναπτυξιακής υστέρησης, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής, περιβαλλοντικής υποβάθμισης και ποιότητας ζωής», ή αν αυτό που αποτέλεσε οδηγό στην επιλογή των ορίων ΣΟΑΠ – ΒΑΑ είναι η επικέντρωση στον πρωταρχικό στόχο της μελέτης, που είναι η σύνδεση της παραλιακής ζώνης (συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού, λόγω κρουαζιέρας) και του κέντρου της πόλης, με την Κνωσσό.

Δεδομένου μάλιστα, ότι η επιλογή των ορίων της μελέτης αποτελεί το πρώτο στάδιο μελέτης με βάση την ΥΑ για τις προδιαγραφές μελέτης, το γεγονός ότι κανείς από όσους μετέχουν στη διαβούλευση, δεν γνώριζε μέχρι σήμερα την επιλογή των συγκεκριμένων ορίων τόσο για το ΣΟΑΠ όσο για την ΒΑΑ, αποτελεί ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα.

β) Χωρικά χαρακτηριτικά

Στο κεφάλαιο 5 της μελέτης παρατίθενται τα χωρικά χαρακτηριστικά της περιοχής μελέτης.

β1) Χωροταξικά Πλαίσια

Οι παράλληλες αναφορές, χωρίς ιεράρχηση, και πρακτικά η αντιμετώπιση με ισότιμο τρόπο θεσμοθετημένων και μη χωροταξικών εργαλείων όπως το ισχύον και το υπό αναθεώρηση Περιφερειακό Χωροταξικό και η παράθεση πινάκων προτεραιοτήτων ακόμα και της αναθεώρησης του Ειδικού Πλαισίου του 2013 που ακυρώθηκε από το ΣτΕ (σελ. 39-40 της μελέτης ΣΟΑΠ) δημιουργούν σύγχυση δεδομένου ότι:

·         ο χαρακτήρας της πόλης του Ηρακλείου περιγράφεται σχεδόν πανομοιότυπα τόσο στο ισχύον όσο και στο υπό αναθεώρηση Περιφερειακό Χωροταξικό,

·         η περιοχή ΣΟΑΠ επίσης στο υπό αναθεώρηση Περιφερειακό Χωροταξικό, εμφανίζεται η ίδια που υπάρχει και στο ισχύον και που -όπως αναφέραμε παραπάνω- δεν συμπίπτει με την περιοχή ΣΟΑΠ που προτείνεται,

·         από το υπό αναθεώρηση Περιφερειακό Χωροταξικό, στην περιοχή ΣΟΑΠ προστίθεται η περιοχή τοπίου από τη νήσο Δία μέχρι το Γιούχτα που πρακτικά δεν υιοθετείται από τη μελέτη ως ενιαία περιοχή παρέμβασης του ΣΟΑΠ,

·         το Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού, έχει ήδη αξιολογηθεί και περιλαμβάνεται στις προτάσεις του υπό αναθεώρηση Περιφερειακού Χωροταξικού, αλλά η αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού δεν έχει ολοκληρωθεί κι έτσι δεν μπορεί να αξιοποιηθεί με ασφάλεια.

β2) Πολεοδομικές ρυθμίσεις –Μελέτη ανάπλασης

Η μελέτη ΣΟΑΠ επειχειρεί να επιλύσει όλα τα συσσωρευμένα προβλήματα και αντιφάσεις που έχουν δημιουργηθεί την τελευταία δεκαπενταετία και αφορούν ελλείψεις περιεχομένου και συμβατότητας ενός Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Ν. 1337/83, περιοχών επεκτάσεων σχεδίου πόλης με τα γνωστά προβλήματα ελλείψεων σε κοινόχρηστους χώρους, του ρυμοτομικού της παλιάς πόλης που η πολεοδομική μελέτη ανάπλασης θα αποκαθιστούσε, αλλά που αυτό δεν έγινε αφού η μελέτη δεν έχει ακόμα εγκριθεί.

Πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι η μελέτη ΣΟΑΠ αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή τις ίδιες προτεραιότητες, την περιοχή μελέτης ανάπλασης, με την εκτός τειχών περιοχή του σχεδίου πόλης του 1958.

Στην απόπειρα να παρέμβει σε θέματα χρήσεων γης, η μελέτη ΣΟΑΠ,συναντά νέα εμπόδια, όπως η κατάργηση του Β’ κεφαλαίου του Ν. Ν.4269/2014 με το Ν.4389/2016 (ΦΕΚ 94/Α/27-5-2016),  «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» που καθόριζε νέα μίγματα χρήσεων γης, πράγμα το οποίο επισημαίνεται και στην ίδια τη μελέτη.

Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι δεν αποτελεί δόκιμη διαδρομή, ως προς την ιεραρχία και το αντικείμενο του κάθε επιπέδου σχεδιασμού, αυτή της προσέγγισης από ένα χωροταξικό εργαλείο (ΣΟΑΠ) πολύ εξειδικευμένων πολεοδομικών ζητημάτων ανάπλασης, με κορυφαίο παράδειγμα αυτό της σελ. 91 της μελέτης, όπου εντάσσονται στις «Εκκρεμότητες αναφορικά με τους κοινόχρηστους κοινωφελείς χώρους και το οδικό δίκτυο», πράξεις αναλογισμού εντός της περιοχής ανάπλασης που συντάχθηκαν σε εφαρμογή του σχεδίου πόλης 1936-58, πριν ολοκληρωθεί και εγκριθεί η μελέτη ανάπλασης και μάλιστα όταν υπάρχουν αντιδράσεις από την αρχαιολογία, όπως από την ίδια τη μελέτη ΣΟΑΠ καταγράφεται στο σχετικό πίνακα.

Ε. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, αλλά και επειδή:

το ισχύον (και παρεπιπτόντως και το υπό αναθεώρηση) Περιφερειακό Χωροταξικό προωθεί με έμφαση:

·         τον ολοκληρωμένο στρατηγικό πολεοδομικό σχεδιασμό (ΓΠΣ – ΣΧΟΟΑΠ και σήμερα Τοπικά Χωρικά Σχέδια (ΤΧΣ)) και,

·         τις αστικές αναπλάσεις καθορίζοντας ότι «το σύνολο του περιαστικού χώρου των σημαντικών αστικών κέντρων της Κρήτης απαιτεί την κατάρτιση και εφαρμογή σχεδίων ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων, οι οποίες και θα πρέπει να προωθηθούν με τα εργαλεία του Ν. 2508/97 και ειδικότερα τις διατάξεις για τις αστικές αναπλάσεις.»,

το ΣΟΑΠ αποτελεί μια αποσπασματική και βεβιασμένη απόπειρα λύσης προβλημάτων, σε εξαιρετικά περιορισμένο χρόνο διαβούλευσης, δεσμεύοντας το μελλοντικό Τοπικό Χωρικό Σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου και με κίνδυνο να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα,

το άρθρο 12 του Ν. 2742/1999 που αφορά στα ΣΟΑΠ, δεν έχει καταργηθεί, αλλά βρίσκεται υπό αναθεώρηση, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν.4269/2014,

το ΣΟΑΠ δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη μελέτη ΒΑΑ,

η μελέτη ΒΑΑ μπορεί να στηριχθεί με ασφάλεια σε ότι αφορά στην περιοχή μελέτης της παλιάς πόλης, στη προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης που έχει θεσμοθετηθεί (ΦΕΚ 89/Δ/2002) και σε αντίστοιχες θεσμοθετημένες πολεοδομικές ρυθμίσεις για όποιες ακόμα περιοχές συμπεριλάβει,

προτείνουμε:

·         να μην προχωρήσει η μελέτη ΣΟΑΠ, αλλά μόνο η μελέτη ΒΑΑ, έχοντας τις επιφυλάξεις που προαναφέραμε για το όριο της μελέτης ΒΑΑ, που δεν έχει τεκμηριωθεί επαρκώς από την υπό διαβούλευση μελέτη,

·         να προωθηθούν άμεσα, τόσο η εκπόνηση Τοπικού Χωρικού Σχεδίου στα όρια του Καλλικρατικού Δήμου Ηρακλείου, όσο και η ολοκλήρωση και έγκριση της μελέτης ανάπλασης της παλιάς πόλης.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         

 

 

 



[2] Γ.3.8.3. Σχέδια Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων (ΣΟΑΠ)

 

Διαβάστηκε 2809 φορές