Είναι ένα μοτοποδήλατο διαφορετικό από τα άλλα, αφού είναι υβριδικό ηλιακό όχημα, τρίκυκλο και τριθέσιο και ο δημιουργός του, που είναι Κρητικός μηχανολόγος μηχανικός, νίκησε στο Διαγωνισμό Επιχειρηματικότητας MESUP, με την επιχειρηματική πρόταση «Κατασκευή υβριδικών ηλιακών τρικύκλων μοτοποδηλάτων» ή αλλιώς Sunnyclist. Έτσι λέγεται το εκπληκτικό όχημα που έχει κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους του Ηρακλείου και απ' όπου περνάει κυριολεκτικά όλοι "χαζεύουν"!
To Sunnyclist, το δημιούργημα του κ. Μανόλη Τσικανδυλάκη, αποτελεί τη νέα σχεδιαστική πρόταση μοτοποδηλάτου για πλήρη οικολογική μεταφορά με ενεργειακή αυτονομία. Μιλώντας στη "Ν. Κρήτη", ο κ. Τσικανδυλάκης λέει ότι πρόκειται για ιδέα που ξεκίνησε προ τριετίας. «Επειδή κινούμαι στο χώρο και της μηχανολογίας αλλά και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας - είμαι μηχανολόγος, είναι η δουλειά μου - ενώ είμαι οπαδός και της εναλλακτικής διακίνησης, είδα ότι υπάρχει ένα κενό στην αγορά ως προς το ελαφρύ όχημα. Και μετά από πολλούς πειραματισμούς, κατέληξα σιγά-σιγά σε αυτό το αποτέλεσμα»...
Η οικογένεια
Ο Μανόλης Τσικανδυλάκης πέτυχε αυτή την ανακάλυψη μόλις στα 30 του χρόνια και σήμερα, στα 33 του, βλέπει το θαυμασμό και την ικανοποίηση στα πρόσωπα των παιδιών και της συζύγου του και νιώθει περηφάνια, έχοντας το όμορφο συναίσθημα ενός ανθρώπου που βλέπει τους κόπους του να δικαιώνονται. «Έχω δύο παιδιά - ο μεγάλος που είναι 6 χρονών. Ευχαριστιέται πολύ το ηλιακό όχημα και καταλαβαίνει ότι είναι μοναδικό. Είναι, λέει, το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου. Η σύζυγός μου η Κατερίνα με στηρίζει και κάνει υπομονή αφού αφιερώνω πολύ χρόνο στην επιχειρηματική αυτή ιδέα, αλλά βλέπει πως υπάρχει αποτέλεσμα και δεν απογοητεύεται. Υπάρχει κούραση, ρίσκο αλλά και ένας μεγάλος στόχος και τα συναισθήματα είναι έντονα. Αισθάνεται υπερήφανη, και ως χημικός μηχανικός με έχει βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις», λέει στη "Ν. Κρήτη" ο κ. Τσικανδυλάκης.
Μεγάλες δυνατότητες
Το όχημα μπορεί να διανύσει 17.000 χλμ. το χρόνο δίχως να μπει στην μπρίζα. Δε χρειάζεται ούτε μπρίζα ούτε καύσιμα. Έχει μεγάλη αυτονομία και η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί από τον ήλιο μέσα σε μια μέρα από το φωτοβολταϊκό του πάνελ.
Το Sunnyclist μπορεί να βγει στην παραγωγή και να καλύψει τις ανάγκες του τουρισμού στην Ελλάδα και μάλιστα να προωθήσει ένα καλό, οικολογικό τουρισμό. Μπορεί να αλλάξει το τοπίο των μετακινήσεων και αργότερα να μπει στις πόλεις. Μελλοντικά, μπορεί να εξαχθεί και στο εξωτερικό, σύμφωνα με όσα λέει στη "Ν. Κρήτη" ο Μανόλης Τσικανδυλάκης.
Ασφαλές και ανθεκτικό
To Sunnyclist έχει σχεδιαστεί από μηδενική βάση για να γίνει ένα ασφαλές ηλιακό τρίκυκλο μοτοποδήλατο δημόσιας χρήσης και υψηλών επιδόσεων, ελαφρύ και ταυτόχρονα ανθεκτικό ώστε να μπορεί να μεταφέρει άνετα τρεις επιβάτες με μοναδική αυτονομία. Η σχεδίασή του έχει γίνει με τη βοήθεια των πιο σύγχρονων σχεδιαστικών και υπολογιστικών μηχανολογικών προγραμμάτων, ενώ ταυτόχρονα η όλη ιδέα βασίζεται στις απλές αλλά θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης. To design του Sunnyclist ακολουθεί τις απαιτήσεις της φωτοβολταϊκής τεχνολογίας, ώστε εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ηλιακή και ανθρώπινη ενέργεια για μία σίγουρη και οικολογική μετακίνηση.
Διαθέτει φωτοβολταϊκή γεννήτρια 665Wp και ισχύ κινητήρα 4kW, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα >50km/h με μοναδική αυτονομία μεταφέροντας τρία άτομα με τις αποσκευές τους. Μπορεί να διανύσει 240km με χωρητικότητα μπαταρίας μόλις 3 kWh, ενώ ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την ίδια αυτονομία απαιτεί τετραπλάσια μπαταρία. Χάρη στη μελετημένη σχεδίαση σε συνδυασμό με το πλαίσιο αλουμινίου 6082 και τις μπαταρίες λιθίου το Sunnyclist έχει ωφέλιμο φορτίο 250 kG με βάρος εν κενώ 220 kG.
Τα πλεονεκτήματα του πρωτοποριακού οχήματος
Αναλυτικότερα, το υβριδικό αυτό τρίκυκλο μοτοποδήλατο:
- Είναι αυτόνομο και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν απαιτείται να φορτίζεται από το ηλεκτρικό δίκτυο.
- Αποτελεί οικονομική λύση σε σχέση με άλλα ενεργειακά οχήματα.
- Μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλο μέρος των μετακινήσεων με ελάχιστο κόστος.
- Είναι πρακτικό, μικρό, ελαφρύ, αθόρυβο και ευέλικτο για τις αστικές περιοχές.
- Δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στον οδηγό του.
- Αν χρειαστεί μπορεί να φορτίσει από μία κοινή πρίζα σε 2 ώρες.
- Είναι ιδανικό για τις χώρες της νότιας Ευρώπης που υπάρχει ηλιοφάνεια τους περισσότερους μήνες του χρόνου.
- Παρέχει τη δυνατότητα άσκησης κατά τις καθημερινές μετακινήσεις.
- Είναι ένας ισχυρός κινητός σταθμός παραγωγής ενέργειας.
Του Χριστόφορου Παπαδάκη