Δυστυχώς για το δρόμο της Μεσαράς η όλη υπόθεση ενεπλάκη στον εργολαβικό ανταγωνισμό , ο ένας ανάδοχος (άλλου έργου) «κάρφωσε» τον άλλο , η υπόθεση παίρνει ποινική τροπή και τώρα την ψάχνουν οι εισαγγελείς...
Στον ΟΑΚ έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά με το χειρότερο δυνατό σενάριο που «έκατσε» για το έργο. Και σήμερα δεν είναι μόνο η καθυστέρηση που είναι πλέον ενός...έτους από τη δημοπρασία του, αλλά έχει παρασύρει και το δρόμο Πάνορμος-Εξάντη που επίσης έχει μπλοκάρει με εμφανή πλέον τον κίνδυνο να χαθούν και τα χρήματα!
«Εμείς καθόμαστε σε αναμμένα κάρβουνα. Είναι αλήθεια ότι πια ανησυχούμε πολύ» είπε ο διευθυντής οδικών έργων του ΟΑΚ κ.Αγαπάκης που μόλις προχθές έστειλε στο υπουργείο το...τρίτο έγγραφο ζητώντας να μάθει τι μέλλει γενέσθαι με το έργο!
«Στείλαμε αυτόν τον καιρό 3 επιστολές στο υπουργείο. Την τρίτη μόλις προχθές. Ζητούμε να μάθουμε τι θα γίνει και υποβάλουμε και σχετικές προτάσεις, σενάρια» λέει ο κ.Αγαπάκης που περιμένει από το υπουργείο μια λύση, όπως και το υπουργείο περιμένει λύση...από το νομικό συμβούλιο του Κράτους!
Για τον ΟΑΚ είναι κρίσιμο να λυθεί το πρόβλημα των δύο δρόμων άμεσα καθώς η καθυστέρηση δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα και ταυτόχρονα ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαθούν και τα χρήματα.
«Φυσικά υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Κι όχι τόσο για το δρόμο Πάνορμο –Εξάντη που έτσι κι αλλιώς το υπολογίζουμε για το ΣΕΣ, το νέο ΕΣΠΑ, δηλαδή, αλλά για το δρόμο της Μεσαράς που ειχε ξεκινήσει στο Γ΄ΚΠΣ, έγινε γέφυρα στο ΕΣΠΑ το οποίο...τώρα τελειώνει κι εμείς δεν το έχουμε ακόμη ξεκινήσει» αναφέρει ο κ.Αγαπάκης ο οποίος μαζί με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΚ κ.Κοπάση αναμένεται να μεταβούν στην Αθήνα για να πιέσουν μήπως βρεθεί λύση.
«ΘΑ έχουμε επαφές με υπηρεσιακούς παράγοντες μήπως μπορεί να γίνει Κάτι. Είναι γνωστό ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους πρέπει να γνωμοδοτήσει. Αυτό συνήθως αργεί. ΘΑ μπορούσε να υπάρξει μια επίσπευση» λέει ο κ.Αγαπάκης και στην ερώτηση εάν θα μπορούσε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός και να γίνει ξανά από την αρχή για να ξεμπλοκάρει το έργο ο προϊστάμενος αναφέρει ότι «όλα προβλέπονται με τις δέουσες αλλαγές, αλλά αυτό είναι μια απόφαση του υπουργείου».
Τι συνέβη με το έργο
Τι έγινε όμως με το δρόμο της Μεσαράς κι εκεί που φαινόταν ότι βρισκόταν στην τελική ευθεία με την τελευταία εργολαβία άρχισαν τα προβλήματα με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε πλήρες αδιέξοδο;
Το έργο ουσιαστικά σταμάτησε μέσα στο 2014. Η εργολαβία των 47 εκατομμυρίων ευρώ ,που αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα- Απομαρμάς και κυρίως ό,τι άφησε πίσω της η προηγούμενη εργολαβία με τις κατολισθήσεις και τα άλλα προβλήματα, το Δεκέμβριο του 2014 ‘χτυπήθηκε’ από 13 μεγάλες εταιρείες, αλλά τότε την έκπληξη την έκανε η κατασκευαστική εταιρεία ‘Κλέαρχος Ρούτσης» ,που ,τουλάχιστον στην Κρήτη, πρώτη φορά ζητούσε κι έπαιρνε μεγάλο έργο. Ανακηρύχθηκε ο προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 35,82%!
Στο υπουργείο κατατέθηκαν οι πρόσφορες που ανοίχτηκαν και προέκυψε η καλύτερη προσφορά από τον Κλ.Ρούτση και ακολούθησε με μικρή διαφορά η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45% (η ίδια που κάνει το έργο του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος.) Τρίτη μειοψηφούσα είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς!
Κάποιοι εξέφραζαν τότε την ανησυχία τους επειδή ήταν «άγνωστος» για την Κρήτη εργολάβος, αλλά κανένας δεν φανταζόταν τι θα επακολουθούσε.
Το υπουργείο κατακύρωσε το διαγωνισμό και η υπό υπογραφή σύμβαση πέρασε και από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής! Απέμενε να κληθεί ο εργολάβος να υπογράψει με την υπηρεσία τη σύμβαση.
Ταυτόχρονα , όμως, είχε προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το Πάνορμο- Εξάντη το οποίο πήρε η εταιρεία του κ.Πετρή ο οποίος ξαφνικά βρέθηκε σε απόλυτη εμπλοκή με τον Ρουτση. Ξέσπασε πόλεμος μεταξύ τους.
Οι δύο ανάδοχοι αλληλοκαταγγέλθηκαν για τα πιστοποιητικά τους (πτυχία, φορολογική ενημερότητα κ.α) με αποτέλεσμα να έχουμε...ποινική τροπή στο θέμα, εμπλοκή των οικονομικών εισαγγελέων που ψάχνουν τα πάντα και το υπουργείο...είπε ότι με αυτή την εξέλιξη (λογικά) δεν μπορούσε να προχωρήσει η σύμβαση!
(Ο τότε και σήμερα υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης κατηγορήθηκε στη Βουλή από τον τομεάρχη της ΝΔ κ.Αυγενάκη για την υπόθεση ότι την πήρε αψήφιστα. Και πως ενώ μπορούσε να καλέσει τους αναδόχους πριν ξεσπάσει η θύελλα να βρεθεί λύση δεν το έκανε και τίναξε το έργο στον αέρα. Ο κ.Σπίρτζης είχε απαντήσει τότε με τη φράση «Εγώ Σουφλιάς δεν γίνομαι»! για να ανταπαντήσει ο Αυγενάκης: Μακάρι να γινόσταν!»)
Και τώρα; Τι γίνεται τώρα; Το έργο δύσκολα θα ξεκολλήσει διότι με την τροπή που έχει πάρει η υπόθεση είναι απίθανο πολιτικός ή υπηρεσιακός παράγων να πάρει την ευθύνη χωρίς να λάβει υπόψιν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που φαίνεται ότι τινάζουν στον αέρα όλο το έργο!
Να το δημοπρατήσει ξανά το υπουργείο είναι μια κουβέντα. Βεβαια στο παρελθόν γινόταν αυτό, αλλά πάλι θέλει πολιτική βούληση που δεν έχει δείξει ο υπουργός εάν την έχει...
Τι απομένει
Να θυμίσουμε ότι η εργολαβία σκούπα προβλέπει
-την κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων
-Τον κόμβο Πανασσού- Γέργερης
-την ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος)
-την αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση
-την κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει.
Υπενθυμίζουμε ότι το δεύτερο κομμάτι Απομαρμά- Αγίους Δέκα, σύνολο 8 χιλιομέτρων, είναι έτοιμο .
πηγή : cretalive