Το ελληνικό Δημόσιο θα τηρήσει με θρησκευτική ευλάβεια τις συμβάσεις των πέντε οδικών αξόνων (Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Ε-65) που έχουν κυρωθεί από τη Βουλή τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπιρτζής στην πρώτη του συνέντευξη στον τηλεοπτικό δίαυλο ΕΡΤ Open.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο αναθεώρησης των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων και της αναπροσαρμογής των διοδίων, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι ο ίδιος "δεν επιθυμεί να δώσει υποσχέσεις που δεν θα γίνουν».
Αναλυτικά ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι:
«Σε λίγο θα είναι πιο ακριβό να μετακινηθείς μέχρι τη Θεσσαλονίκη με το αυτοκίνητο σε σχέση με το αεροπλάνο. Οι συμβάσεις που έχουμε δεν κατοχυρώνουν το δημόσιο συμφέρον. Επιδιώκουμε να τις αναθεωρήσουμε ώστε να λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάσταση της χώρας, εφόσον εξοπλίσουμε το ελληνικό δημόσιο με επιχειρήματα και με άλλα «όπλα» προκειμένου να μπουν στις συμβάσεις παραχώρησης οικονομικοί δείκτες, να λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάσταση της χώρας. Δεν είναι δυνατόν να οι τιμές των διοδίων να αυξομειώνονται βάσει ενός τύπου που δεν λαμβάνει υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας».
Θα αναθεωρηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης;
«Θα τηρήσουμε με θρησκευτική ευλάβεια τις πέντε συμβάσεις. Όχι επειδή τις πιστεύουμε αλλά γιατί δεν θέλουμε το Δημόσιο και ο ελληνικός λαός να πληρώσει ό,τι πλήρωσε, όπως συνέβη, για παράδειγμα, στην (σ.σ.: ματαιωθείσα) υποθαλάσσια σήραγγα της Θεσσαλονίκης. Υπάρχει όμως, πολιτική διάθεση και επιχειρήματα που μπορούν να πείσουν τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους να μην συνεχιστεί αυτή η πολιτική. Ό,τι και να κάνουμε πάλι πρόβλημα θα υπάρχει για τους παραχωρησιούχους. Νέες αναθεωρήσεις θα ζητουν για να μπορούν να καλυφθούν (σ.σ.: χρηματοοικονομικά). Και όσο συνεχίζεται αυτή η κατάσταση θα υπάρχει μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου. Πρόκειται για φαύλο κύκλο» σημείωσε.
Διόδια
Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων σημείωσε ότι θα θεσπιστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης που είναι πιο δίκαιο. Ωστόσο, η εγκατάσταση του συστήματος αναλογικής χρέωσης απαιτεί χρονικό διάστημα ενάμιση έως δύο χρόνων και ενδεχομένως η υλοποίηση του έργου να ξεκινήσει έως το τέλος της χρονιάς, όπως είπε.
«Θα αναζητήσουμε τρόπο ώστε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες ή κάτοικοι περιοχών με να βρουν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης, κάτι που συναρτάται με την εξεύρεση χρηματοδότησης ή τις διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους» ανέφερε.
Όσον αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού-μελέτη του ΤΕΕ υποστήριζε ότι η έκταση αξίζει κατά 222% περισσότερο συγκριτικά με το τίμημα πώλησης - διευκρίνισε ότι δεν είναι δική του αρμοδιότητα η αναθεώρηση των όρων της συγκεκριμένης σύμβασης παραχώρησης.
«Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού άλλαξαν οι όροι. Το ζητούμενο είναι ότι ενώ αρχικά προβλεπόταν το Δημόσιο να κρατήσει το 30%, τελικά δεν κράτησε ούτε 1% (σ.σ: των μετοχών της Ελληνικόν Α.Ε.). Επομένως υπάρχουν δύο δρόμοι. Είτε να μπουν συγκεκριμένοι όροι από όσους χειριστούν το θέμα του Ελληνικού. Είτε να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα. Πρόκειται για ευθύνη του πρωθυπουργού και του υπουργικού συμβουλίου» σημείωσε.
Για το μετρό Θεσσαλονίκης ανέφερε: «Να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους, φορείς και τοπική αυτοδιοίκηση. Πρέπει να πάμε σε άλλη λογική για να λυθεί το πρόβλημα στο μετρό Θεσσαλονίκης. Θα καλέσουμε σε διάλογο τις τράπεζες, τους παραχωρησιούχους, την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Δεν είναι προς όφελος της πόλης και του δημοσίου συμφέροντος να διαλυθεί η σύμβαση. Υπάρχουν όροι που δεν έχουν πληρωθεί από τους παραχωρησιούχους, αλλά και από το Δημόσιο».
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
πηγή : capital.gr