Σφάλμα
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 237

''Το μήνυμα της σιωπής...'' ή Τί γίνεται στην Ικάρου;

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Κυριακή, 01 Μαρτίου 2015 16:13

Μια απίθανη υπόθεση στο Ηράκλειο- Καταγγέλλει παρανομίες κι ο δήμος «απαντά» με απειλές κατάσχεσης και φοβέρες στον ίδιο!

 

Η ιστορία μοιάζει να είναι βγαλμένη από κάποια τηλεοπτική σειρά ή κινηματογραφική ταινία. Πολίτης καταγγέλλει εδώ και χρόνια παρανομίες που γίνονται από δημοτικούς παράγοντες του Ηρακλείου και του (τέως) δήμου Αλικαρνασσού, κι αντί να βρει το δίκιο του, τελικά αντιμετωπίζει τη «φοβέρα» και τους «εκβιασμούς» που φτάνουν μέχρι του σημείου να απειλείται από το δήμο Ηρακλείου με κατάσχεση του ακινήτου του!

Η όλη ιστορία, που θα ξεδιπλωθεί στη συνέχεια του κειμένου, δείχνει ότι στην πόλη αυτή, στον ευρύτερο δήμο, στην πραγματικότητα οι «κινηματογραφικές συνθήκες» μοιάζουν περίπου ως ένα δεδομένο εδώ και χρόνια. Ο πολίτης διεκδικώντας το δίκιο του, όχι μόνο δεν μπορεί να το βρει, αλλά απειλείται ότι θα χάσει πολλά περισσότερα απ’ όσα φανταζόταν! Αυτό όλο μοιάζει με ένα καθεστώς ανομίας που έχει ριζώσει για τα καλά πολλά χρόνια τώρα στην ευρύτερη περιοχή.

Στην υπόθεση εμπλέκονται πολιτικά πρόσωπα και υπηρεσιακοί παράγοντες, υπάρχουν έγγραφα που παραποιούνται για να εκδοθούν αποφάσεις κατά πώς συμφέρει. Όλο το θέμα άνοιξε με την απόφαση του δήμου Αλικαρνασσού, πριν μερικά χρόνια, για την ενοικίαση δημοτικού οικοπέδου προκειμένου να λειτουργήσει πρατήριο υγρών καυσίμων, χωρίς όμως, όπως καταγγέλλεται αλλά και όπως αποφάνθηκε η περιφέρεια Κρήτης, να γίνουν όλα όπως πρέπει και να εκδοθούν οι νόμιμες άδειες.

Το όλο θέμα κίνησε ο ιδιοκτήτης γειτονικής έκτασης, Στέλιος Κουρτικάκης, ζητώντας να εφαρμοστεί η νομιμότητα. Αγώνας πολύχρονος, στη διάρκεια του οποίου στην πραγματικότητα ο καταγγέλλων πολίτης βρέθηκε στη θέση να προσπαθεί, τελικά, να υπερασπιστεί τη δική του θέση και περιουσία, καθώς οι υπηρεσίες, που καταγγέλθηκαν ότι παρανόμησαν, ακόμα και με παραποίηση στοιχείων, στράφηκαν εναντίον του, θέτοντας θέμα νομιμότητας της δικής τους περιουσίας! Τελευταία εξέλιξη, ένα έγγραφο της Πολεοδομίας, που στάλθηκε μόλις πριν λίγες ημέρες, η οποία στην ουσία επιχειρεί να χαρακτηρίσει ως αυθαίρετο το κτίσμα του κ. Κουρτικάκη, αγνοώντας τον τίτλο ιδιοκτησίας (παραχωρητήριο) του 1961! Μοιάζει εκβιαστικό όλο αυτό…

Ας παρακολουθήσουμε την υπόθεση εξ αρχής, μέσα από μια επιστολή που μας έστειλε ο μηχανολόγος μηχανικός, Ζαχαρίας Ασσαριωτάκης, εκπρόσωπος του ιδιοκτήτη, Στ. Κουρτικάκη.

"Το μήνυμα της σιωπής …

Ο Δήμος Ν. Αλικαρνασσού, μετά την αποβολή του ΚΤΕΛ το 2004 (από οικόπεδο απέναντι από τη ΣΕΑΠ), παραχωρεί τη χρήση των 15 περίπου στρ. στη ΔΕΠΑΝΑΛ (με πρόεδρο το Δήμαρχο Ν. Αλικαρνασσού), η οποία το Δεκέμβριο του 2005 προχωρά σε πλειοδοτική δημοπρασία για τη μίσθωσή τους. Για το πρώτο τμήμα, με εμβαδό 5 περίπου στρ., πλειοδότησε ιδιώτης, προκειμένου να κατασκευάσει πρατήριο υγρών καυσίμων.

Το τμήμα που μίσθωσε ο ιδιώτης για την κατασκευή του πρατηρίου δεν είχε τη δυνατότητα νόμιμης κατασκευής κυκλοφοριακής σύνδεσης (τύπου Γ), που αποτελεί ένα από τα βασικότερα στοιχεία για την ίδρυση και λειτουργία πρατηρίου υγρών καυσίμων. Είναι άξιο απορίας λοιπόν, πώς ένας επιχειρηματίας ενοικιάζει οικόπεδο με μηνιαίο μίσθωμα 3.000€ που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για τη χρήση που το θέλει.

Κι ενώ στο συμφωνητικό μίσθωσης (29-09-06) αναφέρεται ότι η ΔΕΠΑΝΑΛ ή ο Δήμος Ν. Αλικαρνασσού ουδεμία ευθύνη φέρουν για την τυχόν μη έκδοση (χορήγηση) της απαιτούμενης άδειας, δυόμιση μήνες πριν την υπογραφή του συμφωνητικού ο Δήμος παίρνει απόφαση (503/12-07-06) για την αποκοπή νότιου τμήματος του οικοπέδου (διαστάσεων περίπου 180 επί 6 μέτρα) και τον χαρακτηρισμό του ως «δημοτική οδό», προκειμένου προφανώς να εξυπηρετήσει τα ακίνητα που θα μισθώσει με συνδέσεις τύπου Δ. Οι συνδέσεις αυτού του τύπου εγκρίνονται από το Δήμο και απαιτούν μικρότερο πρόσωπο γηπέδου από την τύπου Γ (που εγκρίνονται από τη Νομαρχία / σημερινή Περιφέρεια), αν και σε κάθε περίπτωση (για τη συγκεκριμένη μορφολογία του οικοπέδου) οι κυκλοφοριακές συνδέσεις θα έπρεπε να είναι τύπου Γ, με αρμοδιότητα έγκρισης στη Νομαρχία / Περιφέρεια και όχι στο Δήμο. Με βάση τα παραπάνω, ο Δήμος παραχώρησε ένα περίπου στρ. του οικοπέδου του χωρίς λόγο, αφού δεν έλυνε νόμιμα την κυκλοφοριακή σύνδεση των ακινήτων του. Αυτό δείχνει ή ανεπάρκεια ή δόλο.

Και παρά το γεγονός ότι ο νόμιμος χαρακτηρισμός της «δημοτικής οδού» δεν προχώρησε (σύμφωνα και με ένορκη κατάθεση του Δημάρχου Ν. Αλικαρνασσού), ο Δήμος ζητά την έγκριση της ΔΕΣΕ, για σύνδεση της «δημοτικής οδού» με τη Λ. Ικάρου (8808/20-07-06). Η πρώτη έγκριση της ΔΕΣΕ δίδεται με το έγγραφο 4519/09-08-06 και η τελευταία με το έγγραφο 450/28-01-08.

Παράλληλα, η Δ/νση Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης προχώρησε στην άδεια ίδρυσης του πρατηρίου, σε 13 μόλις ημέρες (αίτηση 06-10-06, έγκριση 19-10-06) χωρίς να έχει εγκεκριμένη κυκλοφοριακή σύνδεση και μόνο μετά την καταγγελία που κατατέθηκε την 29-11-06 (από άλλο πρατηριούχο), ο Δήμος Ν. Αλικαρνασσού ενέκρινε (παράνομα) κυκλοφοριακή σύνδεση τύπου Δ (14085/17-12-06), την οποία τροποποίησε αργότερα (2780/08-03-07).

Στη συνέχεια, η Δ/νση Πολεοδομίας της Ν.Α. Ηρακλείου χορήγησε τελικά οικοδομική άδεια το 2007 (249/07), με την ενδιαφέρουσα διαδικασία που αναλυτικά περιγράφεται στην πραγματογνωμοσύνη του ΤΕΕ/ΤΑΚ του 2008. Αυτή η οικοδομική άδεια έχει βασιστεί σε ψευδή στοιχεία σύμφωνα με το έγγραφο της Δ/νσης Πολεοδομικών Λειτουργιών του Δ. Ηρακλείου την 17-10-2014. Ούτως ή άλλως όμως οι κατασκευές που έγιναν εμπεριείχαν αυθαιρεσίες και για το λόγο αυτό ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου προχώρησε στην τακτοποίηση των αυθαιρεσιών αυτών αργότερα.

Το 2008 ο Δήμος Ν. Αλικαρνασσού (μετά την άρση της παραχώρησης από τη ΔΕΠΑΝΑΛ) πωλεί παράνομα (κατάτμηση οικοπέδου) το δεύτερο τμήμα του οικοπέδου σε άλλη εταιρεία, με το συμβόλαιο αγοραπωλησίας (13787/28-03-08). Στο τμήμα αυτό του οικοπέδου που πωλήθηκε περιλαμβάνεται και τμήμα περίπου 1,2 στρ. που είχε ήδη μισθώσει στον ιδιοκτήτη του πρατηρίου και στο οποίο βρίσκονται οι υπόγειες δεξαμενές καυσίμων του πρατηρίου. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Δήμαρχος Ν. Αλικαρνασσού δηλώνει (στο συμβόλαιο) ότι το οικόπεδο είναι απαλλαγμένο από μισθωτική σχέση, ενώ ο ίδιος (με την ιδιότητα του Προέδρου της ΔΕΠΑΝΑΛ) υπογράφει το συμφωνητικό μίσθωσης με τον ιδιοκτήτη του πρατηρίου. Η προαναφερόμενη «επικάλυψη» των 1,2 στρ. περίπου, κατά την εκτίμησή μου, δεν έγινε από λάθος. Αν παρατηρήσει κανείς το τοπογραφικό που συνοδεύει την πραγματογνωμοσύνη του ΤΕΕ/ΤΑΚ, θα συμπεράνει εύκολα ότι αυτό έγινε προκειμένου να μπορεί να αυξηθεί το πλάτος του νέου κτιρίου (στο όμορο του πρατηρίου τμήμα οικοπέδου) κατά περίπου 10μ. Στο τοπογραφικό δε του Δήμου που συνοδεύει το συμβόλαιο έχουν «εξαφανιστεί» τα κτίσματα που υπάρχουν εντός του οικοπέδου, προκειμένου να διευκολυνθεί η ούτως ή αλλιώς παράνομη κατάτμησή του. Ενδιαφέρον επίσης είναι το γεγονός ότι ο Δήμος (στο συμβόλαιο αυτό) την 28-03-08 πωλεί και τμήμα του οικοπέδου που έχει χαρακτηρίσει «δημοτική οδό» ενώ δυο μήνες πριν (28-01-08) έχει εγκριθεί η σύνδεση της Λ. Ικάρου με τη «δημοτική οδό». Στην έγκριση αυτή βασίζει στη συνέχεια ο Δήμος Ηρακλείου και τις (ούτως ή αλλιώς) παράνομες βεβαιώσεις που έχει εκδώσει.

Την περίοδο αυτή έχουν συνταχθεί πλήθος (ψευδών και αντιφατικών) τοπογραφικών διαγραμμάτων, τόσο από τους μηχανικούς του ιδιοκτήτη του πρατηρίου όσο και από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ν. Αλικαρνασσού. Στα τοπογραφικά διαγράμματα αυτά εμφανίζονται διαφορές που σχετίζονται με : α) τα επικείμενα κτίσματα τόσο εντός του γηπέδου της ΔΕΠΑΝΑΛ, όσο και όμορων κτιρίων, β) την αγροτική οδό περιμετρικά του γηπέδου της ΔΕΠΑΝΑΛ, γ) την ύπαρξη «δημοτικής οδού»

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τοπογραφικό που συνοδεύει το πρακτικό της επιτροπής εκτίμησης ακινήτων (για το συμβόλαιο αγοροπωλησίας), με ημερομηνία Ιούλ. 2007 :

·         δεν υπάρχουν κτίσματα προκειμένου να διευκολυνθεί η κατάτμηση του οικοπέδου,

·         περιλαμβάνεται τμήμα οικοπέδου με εμβαδό περίπου 1,2 στρ το οποίο είχε ήδη ενοικιαστεί στον ιδιοκτήτη του πρατηρίου (εντός του οποίου βρίσκονται και οι δεξαμενές καυσίμων του πρατηρίου)

·         δεν εμφανίζεται «δημοτική οδός» και το τμήμα αυτό πωλείται, ενώ σε μεταγενέστερο τοπογραφικό (Ιαν. 2008) εμφανίζεται πάλι η «δημοτική οδός»

Με αίτηση του (26-05-08) ο Σύνδεσμος Πωλητών Πετρελαιοειδών Ηρακλείου ζήτησε από το ΤΕΕ/ΤΑΚ τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για το θέμα του πρατηρίου. Η πραγματογνωμοσύνη με ημερομηνία Σεπτ. 2008, αφού αναλύει και τεκμηριώνει ότι έχει γίνει, καταλήγει μεταξύ των άλλων στο ότι στη συγκεκριμένη θέση δεν υπάρχει η δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης πρατηρίου υγρών καυσίμων. Κι ενώ η πραγματογνωμοσύνη κατατέθηκε τόσο στη Νομαρχία όσο και στο Δήμο Ν. Αλικαρνασσού δεν υπήρξε καμία αντίδραση και καμία ανάκληση των εγκρίσεων και των αδειών που είχαν ήδη δοθεί.

Μετά απ’ αυτό, το πρατήριο αν κι είχε κατασκευαστεί, δε λειτούργησε μέχρι το 2011. Η Δ/νση Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης προχώρησε σε έκδοση άδειας λειτουργίας δυο φορές το 2011 χωρίς να έχει βεβαίωση καλής εκτέλεσης εργασιών της κυκλοφοριακής σύνδεσης, που αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την αδειοδότηση του πρατηρίου. Την έλλειψη αυτή διαπίστωσε η Δ/νση Μεταφορών & Επικοινωνιών μόλις την 12-04-2013 στην τρίτη αυτοψία που διενέργησε στο πρατήριο και 25 ημέρες μετά ο Δήμος Ηρακλείου σπεύδει να καλύψει αυτό το κενό με (παράνομη) βεβαίωσή του, παραποιώντας μάλιστα έγγραφο άλλης υπηρεσίας.

Κι ενώ ζητείται (08-12-14) η ανάκληση της βεβαίωσης αυτής, η Τ.Υ. του Δ. Ηρακλείου με έγγραφό της την 22-12-14 εμμένει.

Η εμμονή όμως της Τ.Υ. του Δ. Ηρακλείου σε μια παράνομη κυκλοφοριακή σύνδεση δεν είναι μόνο θέμα νομικό, αλλά και ουσιαστικό. Αρκεί κανείς να δει την έξοδο μεγάλων φορτηγών από τη διαμορφωμένη σήμερα σύνδεση και να καταλάβει ότι είναι θέμα χρόνου να συμβεί ατύχημα.

Μετά τις καταγγελίες του Κου Κουρτικάκη Στ. (ιδιοκτήτη κατοικίας που συνορεύει με το πρατήριο) για το πρατήριο και εντελώς συμπτωματικά, οι δημοτικές υπηρεσίες επισκέπτονται αρκετές φορές την ιδιοκτησία του. Σε καμία από τις επισκέψεις αυτές δεν επιδόθηκε κάποιο έγγραφο του Δήμου. Η ιδιοκτησία του Κου Κουρτικάκη ανήκει στο κληροτεμάχιο 4, το οποίο έχει έκταση 377 περίπου στρ., σύμφωνα με την έκθεση του Τοπογράφου Μηχανικού Κου Μουτσόπουλου (Απρ. 1996). Η ιδιοκτησία Κουρτικάκη έχει παραχωρηθεί από το Υπουργειο Οικονομικών το 1961 και είναι από τα ελάχιστα ακίνητα του κληροτεμαχίου με τίτλο από το ελληνικό δημόσιο.

Μετά από έγγραφο του Τμήματος Δημοτικής Περιουσίας του Δ. Ηρακλείου, προκειμένου, όπως αναφέρεται, να προχωρήσει η εφαρμογή των ορίων του κληροτεμαχίου 4 και να διαπιστωθεί αν έχει γίνει καταπάτηση, το Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών της Δ/νσης Πολεοδομίας Ηρακλείου απέστειλε έγγραφο (07-01-15) που απευθύνεται μόνο στον καταγγέλλοντα και στο οποίο αναφέρεται ότι η ιδιοκτησία του Κου Κουρτικάκη βρίσκεται εντός της ιδιοκτησίας του Δ. Ηρακλείου. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η υπηρεσία πριν καν ελέγξει τον τίτλο ιδιοκτησίας του Κου Κουρτικάκη. Κι αφού ενημερώθηκε η υπηρεσία για τον τίτλο, αποστέλλει νέο έγγραφο (13-02-2015) με το οποίο κινεί τη διαδικασία για την ακύρωση της τακτοποίησης και το χαρακτηρισμό της οικίας Κουρτικάκη ως αυθαίρετης.

Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός, ότι ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου κατέθεσε (Ιούλιος 2014) αγωγή κατά της ΔΕΠΑΝΑΛ και της εταιρείας που αγόρασε το όμορο οικόπεδο, ζητώντας 206.000€ από την κάθε μια, για διαφυγόντα κέρδη (λόγω της πώλησης των 1,2 στρ). Το δικαστήριο αυτό είχε οριστεί την 09-01-2015. Το θέμα αυτό συζητήθηκε στην Οικονομική Επιτροπή του Δ. Ηρακλείου που πήρε απόφαση (0782/20-11-2014) να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο λόγω της σοβαρότητας του θέματος. Κι ενώ προωθήθηκε για συζήτηση στο Δ.Σ. (θέμα Νο35 / 01-12-2014) στη συνέχεια αποσύρθηκε και συζητήθηκε εκ νέου στην Οικονομική Επιτροπή την 05-01-2015

Κι ενώ η σημερινή δημοτική αρχή έχει ενημερωθεί αναλυτικά για την υπόθεση αυτή, αφενός δεν αντέδρασε στην έκδοση παράνομων βεβαιώσεων και αφετέρου στοχοποιεί τον καταγγέλλοντα, προστατεύοντας δήθεν τη δημοτική περιουσία, εκπέμποντας έτσι το μήνυμα της σιωπής ….

Η δε Δ/νση Μεταφορών & Επικοινωνιών Ηρακλείου, παρά το αίτημα ανάκλησης της άδειας λειτουργίας (08-12-14), που βασίζεται σε ουσιαστικούς λόγους και τη δημόσια δήλωση του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη (για την αναρμοδιότητα του Δ. Ηρακλείου για την κυκλοφοριακή σύνδεση) μέχρι σήμερα τηρεί σιγή ιχθύος …

Ζ. Ασσαριωτάκης

Μηχανολόγος Μηχανικός

(εκπρόσωπος Στ. Κουρτικάκη)"

Πηγή: http://www.candianews.gr/2015/02/24/mia-apithani-ipothesi-sto-iraklio-katangelli-paranomies-ki-o-dimos-apanta-apiles-kataschesis-ke-foveres-ston-idio/

 

 

Διαβάστηκε 2384 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015 19:30