Ήρθε η ..ανάπτυξη, τουλάχιστον για τις μεγάλες τεχνικές

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2013 19:09

Οι προσδοκίες επανέναρξης των μεγάλων κατασκευαστικών έργων αποτυπώνονται στο ταμπλό και στις μετοχές του κλάδου

Ευκαιρία για νέο ράλι στις μετοχές των κατασκευαστικών εταιρειών του Χ.Α. έδωσαν οι χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδη, σύμφωνα με τις οποίες μέσα στις επόμενες ημέρες θα κατατεθούν στη Βουλή οι αναμορφωμένες συμβάσεις παραχώρησης για τους πέντε οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, Μαλιακός - Κλειδί, Άξονας Κεντρικής Ελλάδας και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα).

Οι μετοχές των τριών ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων τον τελευταίο μήνα είχαν κέρδη που ξεκινούν από 22,10% (για τη μετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ) και φτάνουν το 31,78% (για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ενώ μικρότερη άνοδο (περί το 9,77%) καταγράφει η μετοχή της J&P ΑΒΑΞ.

Μέχρι και η μετοχή της ημιπροβληματικής ΑΕΓΕΚ (που συμμετέχει με περίπου 10% στην κοινοπραξία του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί) είχε άνοδο περίπου 40% τον τελευταίο μήνα. Υπήρχαν, πάντως, και μετοχές κατασκευαστικών ομίλων που δεν επωφελήθηκαν όπως η Τεχνική Ολυμπιακή που καταγράφει ζημίες τον τελευταίο μήνα. Πρόκειται για μικρότερους εργολήπτες που δεν έχουν όφελος από τις νέες συμβάσεις παραχώρησης.

Η ανοδική πορεία στις μετοχές των ισχυρών ομίλων ενισχύθηκε και από την αύξηση της συμμετοχής ξένων χαρτοφυλακίων, αποκορύφωμα της οποίας υπήρξε η πρόσφατη συμφωνία για επένδυση 100 εκατ. ευρώ στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τη York Capital Management.

Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας για την αναμόρφωση των συμβάσεων παραχώρησης στους οδικούς άξονες δικαιώνουν, πάντως, όσους τοποθετήθηκαν στις μετοχές του κλάδου τις τελευταίες εβδομάδες. Εκτός από την ενεργοποίηση σημαντικού τμήματος του ανεκτέλεστου υπολοίπου (που καταγράφονταν, αλλά βρίσκονταν από το 2010 εν υπνώσει), οι νέες συμβάσεις προβλέπουν και την πλήρη εγγύηση του Δημοσίου για τα έσοδα που θα έχουν οι εταιρείες διαχείρισης από τα διόδια.

Αν δηλαδή τα έσοδα είναι χαμηλότερα από το επίπεδο που θα αναφέρεται στις συμβάσεις, το Δημόσιο θα καλείται να πληρώσει τη διαφορά (με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα είχε το ίδιο).

Με την κατάθεση και την έγκριση των αναμορφωμένων συμβάσεων παραχώρησης στη Βουλή, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων των τριών ισχυρών κατασκευαστικών θα τονωθεί σημαντικά.

Στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το συνολικό ανεκτέλεστο του οποίου φτάνει σήμερα τα 3 δισ. ευρώ, τα 506 εκατ. προέρχονται από τους οδικούς άξονες που θα μπουν πάλι σε τροχιά υλοποίησης. Ο όμιλος συμμετέχει στους τρεις από τους πέντε οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Μαλιακός - Κλειδί και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα).

Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με συνολικό ανεκτέλεστο άνω των 3,1 δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου εξαμήνου, θα υπάρξει σημαντική ωφέλεια από τη συμφωνία με τους ισπανικούς ομίλους (ACS και Ferrovial). Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει το κατασκευαστικό αντικείμενο των Ισπανών στα δύο έργα όπου συνεργάζονται (Ιονία Οδός και Άξονας Κεντρικής Ελλάδας), με αποτέλεσμα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο να ενισχυθεί κατά περίπου 800 εκατ. ευρώ. Συμμετέχει επίσης με 17% στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την Ολυμπία Οδό.

Σημαντικά οφέλη θα έχει και ο όμιλος J&P ΑΒΑΞ (το ανεκτέλεστο υπόλοιπο προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ) καθώς συμμετέχει στους τρεις από τους πέντε οδικούς άξονες: Ολυμπία Οδός, Μαλιακός - Κλειδί και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα.

Οι κεφαλαιοποιήσεις των τεχνικών εταιρειών δε θυμίζουν σε τίποτα τις λαμπρές εποχές του 1999 όταν η χρηματιστηριακή αξία της Μοχλός ήταν ανώτερη του γερμανικού κολοσσού Hochtief.

Σήμερα η Μοχλός αποτιμάται στο ταμπλό σε 7,8 εκατ. ευρώ, η ΑΕΓΕΚ σε περίπου 4,3 εκατ. ευρώ, η J&P ΑΒΑΞ στα 148 εκατ. ευρώ σχεδόν, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε 292 εκατ. ευρώ κι η ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε 596 εκατ. ευρώ.

euro2day.gr

πηγή : ypodomes.com

 
Διαβάστηκε 7950 φορές