Οι Γάλλοι απεργούν για την κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Κυριακή, 22 Μαΐου 2016 18:14

Οι Γάλλοι απεργούν για την κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών

 

Χιλιάδες Γάλλοι καθηγητές συμμετείχαν πριν από δύο ημέρες στην 24ωρη απεργία, για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προτεινόμενες αλλαγές στην παιδεία. Μεταξύ των αλλαγών που προκάλεσαν την αντίδραση τους είναι και η αντικατάσταση των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών με το μάθημα επιλογής «Γλώσσες και πολιτισμοί της αρχαιότητας».

Μερικά από τα μεγαλύτερα συνδικάτα εκπαιδευτικών, αλλά και πολλοί γονείς, επικρίνουν έντονα την κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών, τα οποία χαρακτηρίζονται από το γαλλικό υπουργείο Παιδείας ως «ελιτίστικα» μαθήματα.

Θεωρούν ότι οι αλλαγές αυτές θα παρακινήσουν τις μεσοαστικές οικογένειες να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά καθολικά σχολεία, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τον διαχωρισμό των τάξεων αντί να τον μειώνουν, όπως υποτίθεται είναι ο στόχος του υπουργείου.

Η υπουργός Παιδείας από την πλευρά της, ισχυρίζεται ότι τα μαθήματα αυτά δεν θα καταργηθούν αλλά θα διδάσκονται σε ένα διαφορετικό πλαίσιο -στην πραγματικότητα δεν η διδασκαλία τους δεν θα είναι υποχρεωτική.

«Δεν θεωρώ φυσιολογικό να βάζουμε όλους τους μαθητές στο ίδιο τσουβάλι. Ας επιτρέψουμε στους καλούς μαθητές να δουλέψουν», είπε ένας γονέας για τη διδασκαλία των αρχαίων γλωσσών.

Η υπουργός Παιδείας πάντως, χαρακτήρισε «ψευτοδιανοούμενους» όσους υποστηρίζουν ότι το νέο πρόγραμμα στερεί από τους μαθητές τεράστια «κομμάτια» της πολιτιστικής κληρονομιάς της Γαλλίας.

Η φιλοσοφία του γαλλικού συστήματος εκπαίδευσης σε ό,τι αφορούσε στη μέση εκπαίδευση, θεωρούσε την κλασική κουλτούρα κτήμα κοινό. Εξού και Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά ήταν ενταγμένα κανονικά στο ημερήσιο πρόγραμμα του γυμνασίου και η διδασκαλία τους διαδραμάτιζε πρωταρχικό ρόλο στη γαλλική εκπαίδευση.

tvxs.gr

http://www.candianews.gr/2016/05/21/i-galli-apergoun-gia-tin-katargisi-ton-archeon-ellinikon-ke-ton-latinikon/

Διαβάστηκε 1865 φορές