ΔΤ ΑΜΑΚ: Εμείς φταίμε για το ότι δεν έχουμε ΒΟΑΚ ...τον υπονομεύουμε ! Και αρνούμαστε και να πληρώσουμε διόδια για την ίδια χάραξη....

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Γράφτηκε από  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2022 08:49

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΜΑΚ

27 Σεπτεμβρίου 2022

Εμείς φταίμε για το ότι δεν έχουμε ΒΟΑΚ ...τον υπονομεύουμε ! Και αρνούμαστε και να πληρώσουμε διόδια για την ίδια χάραξη....

 

Σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών στα Χανιά, παρουσία του Πρωθυπουργού, παρουσιάστηκε το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ),  το Σάββατο 29-5-2021. Αμέσως μετά εκδώσαμε ΔΤ με θέμα : Β.Ο.Α.Κ. : Καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς.

Μεταξύ άλλων αναφέραμε: «Ο ΒΟΑΚ είναι ο κύριος οδικός άξονας της Κρήτης - ενός νησιού που έχει πολύ μεγάλη συμβολή στο ΑΕΠ της Ελλάδας -  είναι ένας δρόμος επικίνδυνος και είναι ο μόνος από τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας που δεν έχει ολοκληρωθεί . Για τη μη ολοκλήρωσή του υπάρχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες στις οποίες έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στο Δελτίο μας το Φεβρουάριο του 2020.....Γιατί δεν παρουσιάστηκε η χάραξη, αφού, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους, αυτή έχει ολοκληρωθεί;».

Και παρουσιάστηκε η χάραξη, 2 χρόνια μετά!, μέσω της διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)  του έργου: «Υφιστάμενα Τμήματα Παράκαμψης Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ».

Στα πλαίσια της διαβούλευσης το ΤΕΕ/ΤΑΚ αναφέρει συμπερασματικά :

«Συμπερασματικά αναφέρουμε ότι η άποψη της ΔΕ του ΤΕΕ-ΤΑΚ είναι ότι: θα έπρεπε να εξετάζεται ως ΠΡΩΤΗ και βασική λύση σε επίπεδο προμελέτης οδοποιίας η (έστω και κατά τμήματα) ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ αυτού του άξονα για το αμιγώς αστικό τμήμα (ήτοι από τον Α/Κ Γαζίου έως και τον Α/Κ Κατσαμπά) για την ελάττωση της περιβαλλοντικής και κυκλοφοριακής όχλησης και για την πολεοδομική αναβάθμιση της πόλης, ενώ θα έπρεπε να συνεξετάζονται ΚΑΙ οι παλαιές εναλλακτικές λύσεις (ευρείες παρακάμψεις) που προέκυψαν από την αναγνωριστική μελέτη της παράκαμψης του Ηρακλείου συναξιολογώντας ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ τις πολεοδομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου καθώς και την ύπαρξη του Αρχαιολογικού Χώρου της Κνωσού.

Η εναλλακτική της ευρείας παράκαμψης, η υπογειοποίηση του άξονα εν συνόλω ή σημειακά

στο αμιγώς αστικό κομμάτι θα είναι μία ουσιαστική «ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ» της πόλης του Ηρακλείου και μία πραγματική αναβάθμιση του αστικού ιστού.

Δε νοείται να συζητάμε για σύγχρονο ΒΟΑΚ στον οποίο μάλιστα θα κληθούν οι Κρητικοί και δη οι Ηρακλειώτες να πληρώσουν και διόδια και οι αλλαγές που προβλέπονται από την παρούσα να αφορούν μικροδιορθώσεις της υφιστάμενης κατάστασης . »

 

Το Περιφερειακό Συμβούλιο με την 88/2022 απόφασή του (ΑΔΑ: Ψ78Ο7ΛΚ-ΤΩΟ) : «Αναπέμπει στο αρμόδιο Υπουργείο (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας) τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) «Υφιστάμενα Τμήματα Παράκαμψης Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ», προκειμένου να εξεταστούν και να ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις της Υπηρεσίας και οι 61 απόψεις και προτάσεις που διατυπώθηκαν από τους Δήμους και τους Φορείς των περιοχών μελέτης, και των Περιφερειακών Συμβούλων ΠΚ, με έμφαση στις παρατηρήσεις/προτάσεις που αφορούν:

 • Στην ένταξη (σχεδιασμός και χρηματοδότηση) της σύνδεσης της παρακαμπτήριας οδού της πόλης του Ρεθύμνου με τον ΒΟΑΚ από κόμβο Αμαρίου έως κόμβο Ατσιπόπουλου,

• Στη διερεύνηση της πρότασης του Περιφερειακού Σύμβουλου κου Λευτέρη Κοπάση περί παρακαμπτήριας οδού της πόλης των Χανίων,

• Στα θέματα που προκύπτουν από την κατάργηση του υφιστάμενου ημικόμβου Φοινικιάς, την ένταξη (σχεδιασμός και χρηματοδότηση) της παράπλευρης οδού στο έργο,

• Σε υπογειοποιήσεις της χάραξης σε θέσεις εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου

• Σε βελτίωση της χάραξης στην περιοχή του Κακού Όρους και τη διερεύνηση κατασκευής σήραγγας

• Σε βελτίωση του σχεδιασμού ή/και των θέσεων των κόμβων Αεροδρομίου, Καρτερού και Ανώπολης

• Σε βελτιώσεις που έχουν προταθεί για το σύνολο των κόμβων των υπό εξέταση χαράξεων

• Σε σχεδιασμό παράπλευρου οδικού δικτύου στο πλαίσιο του έργου

• Σε εμπεριστατωμένη διερεύνηση και ικανό σχεδιασμό σε θέματα οριοθετήσεων ρεμάτων, απορροής όμβριων και αποστράγγισης υδάτων, προς αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων. και αναμένει την επανυποβολή μίας επικαιροποιημένης/τροποποιημένης μελέτης, σύμφωνα με όσα προέκυψαν από την διαβούλευση.

 

Μετά από όλα τα παραπάνω ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης,  στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, σύμφωνα με δημοσιεύματαεπιβεβαίωσε ότι  για το Ηράκλειο δεν προβλέπονται ούτε νέα χάραξη, ούτε νότιο δίκτυο και σίγουρα όχι υπόγειες παρεμβάσεις. Θα γίνουν απλώς κάποιες βελτιώσεις του δικτύου και τίποτα περισσότερο. Επίσης δεν έκανε καμιά αναφορά στο παράπλευρο δίκτυο.

«Η πρόταση αφορά μια νέα χάραξη, ουσιαστικά ένα νέο έργο της τάξης των 320.000.000 ευρώ χωρίς τις απαλλοτριώσεις, που δεν προβλέπεται στα Τεύχη Δημοπράτησης, που είναι στον αέρα. Ουσιαστικά αυτή η πρόταση υποσκάπτει το σύνολο της διαγωνιστικής διαδικασίας».

«Έρχεστε μετά από τόσο καιρό που ξέρετε ότι το έργο προχωράει και ενώ έχουμε προχωρήσει με ένα συγκεκριμένο χρηματοδοτικό μοντέλο βασισμένο σε συγκεκριμένα κόστη και ενώ έχουμε πάρει Περιβαλλοντικούς Όρους για το νέο έργο και έχουμε καταθέσει Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις παρεμβάσεις στις παρακάμψεις των πόλεων, έρχεστε τώρα και μας λέτε να τα τινάξουμε όλα στον αέρα», ανέφερε ο υφυπουργός.

Και αναρωτιόμαστε:

Γιατί δεν παρουσίασαν τη χάραξη έγκαιρα αλλά 2 χρόνια αργότερα ;

Η διαδικασία της διαβούλευσης δεν είναι για να κατατεθούν προτάσεις; Η μήπως όχι;

Είναι δυνατόν να ζητούν να πληρώσουν οι Κρητικοί και οι Ηρακλειώτες διόδια για το δρόμο που χρησιμοποιούν χρόνια τώρα;

Θα δεχτούμε να μας ρίξουν και την ευθύνη για τη μη υλοποίηση του ΒΟΑΚ;

Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να υλοποιήσει το συντομότερο δυνατό:

 

·         τον ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι το Παλαίκαστρο,

·         τους κάθετους άξονές του,

·         τα τμήματα του ΝΟΑΚ καθώς και,

·         τις συνδέσεις με τις πύλες εισόδου της Κρήτης,

 

σύμφωνα με τις επιταγές του συνόλου των Κρητικών , με πλήρη διαφάνεια, με σεβασμό στα χρήματα των Ελλήνων πολιτών εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια, σε όλους.

Διαβάστηκε 837 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2022 08:52