Λιμάνι στο Τυμπάκι;

Γράφτηκε από τον  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Κυριακή, 19 Μαΐου 2013 00:00

Η ξαφνική έμπνευση του Κεφαλογιάννη να επαναφέρει το θέμα, δεν μπορούμε να ξέρουμε αν έχει μόνο επικοινωνιακούς σκοπούς ή αν πράγματι έχει έρεισμα σε κινέζικο ενδιαφέρον. Αυτό θα φανεί σύντομα, μετά και από την επίσκεψη του Σαμαρά στην Κίνα, όπου ανάμεσα σ' όλα τ' άλλα πλασαρίστηκε τόσο το Λιμάνι, όσο και το Αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Ωστόσο σίγουρα ο Κεφαλογιάννης είχε σκοπό να αιφνιδιάσει και να προσπαθήσει να δημιουργήσει νέο συσχετισμό δυνάμεων, υπέρ των κυβερνητικών θέσεων περί "ανάπτυξης" μέσω διεθνών επενδύσεων.

 

Το βέβαιο είναι ότι πρόκειται ακριβώς για το ίδιο έργο, για το οποίο συζητούσαμε το 2007.

Στο ΤΕΕ/ΤΑΚ τότε υπήρχε μια σφοδρή ανατιπαράθεση για το θέμα αυτό μεταξύ ΑΜΑΚ και ΠΑΣΚ, που υποστήριζε τη θέση για "πολυδύναμο" λιμάνι.

Το θέμα συζητήθηκε και στην Αντιπροσωπεία χωρίς να υπάρξει ποτέ τελική απόφαση.

 

Υπενθυμίζουμε την εισήγησή μας στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ του 2007.

Το ίδιο κείμενο σε λίγο πιο απλή μορφή είχαμε στείλει και Δελτίο Τύπου.

http://www.teetak.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=312:2008-06-25-07-41-05&catid=69:2008-07-10-08-40-43&Itemid=218

Οι αναφορές του κειμένου είναι στην αρχική μελέτη του ΕΜΠ.

Ακολούθησε μελέτη ΠΠΕΑ από την INVECO, ενώ ΜΠΕ δεν έγινε ποτέ.

Οι μελέτες που έγιναν αναφέρονται εδώ: http://www.patris.gr/articles/138331/78189

Οι τότε Δήμοι Τυμπακίου και Λάμπης, που ήταν αντίθετοι με το έργο, απάντησαν με προσφυγή στην πρωτοβουλία του ΥΕΝ να καθορίσει χερσαία ζώνη στην περιοχή.

 

Η Ιεράπετρα είχε ξεκαθαρίσει έγκαιρα ότι δεν διεκδικεί τέτοιο λιμάνι γιατί ο χώρος της είναι πολύτιμος για πρωτογενή και τουρισμό, ενώ με έκπληξη ακούσαμε το Δήμαρχο Σητείας πολύ πρόσφατα να λέει -στο Περιφερειακό Συμβούλιο- ότι αν δεν το θέλει κανείς άλλος, το παίρνει αυτός και το βάζει στον ...Αθερινόλακκο!

 

 

 

 

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΕΕ/ΤΑΚ 20-06-07

 

ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ;

 

 

Το ΥΕΝ, από το τέλος του 2005, δήλωσε τις προθέσεις του να δημιουργήσει ένα λιμάνι  διαμετακόμισης στον κόλπο της Μεσαράς, στις εκβολές του Γεροπόταμου, έτσι ώστε να συμπεριλάβει  πεδινές εκτάσεις ιδιοκτησίας του Δημοσίου και συγκεκριμένα το στρατιωτικό αεροδρόμιο Τυμπακίου και να αναπτυχθεί σε χερσαίους χώρους 8.000 στρεμμάτων. Για το σκοπό αυτό έγιναν επανειλημμένα επισκέψεις στην περιοχή, από ενδιαφερομένους από την Κίνα, την Κορέα και το Ντουμπάι από τους οποίους το Υπουργείο δήλωνε ότι ζητούσε να χρηματοδοτήσουν και να κατασκευάσουν το έργο, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι  τη δημόσια συμμετοχή θα κάλυπτε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Διαβάστηκε 4340 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013 17:22