Σφάλμα
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 237

Ακυρώνονται οι διαγωνισμοί για τη διαχείριση των απορριμμάτων

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2015 20:03

 

Ακυρώνονται οι διαγωνισμοί για τη διαχείριση των απορριμμάτων

 

http://www.cretalive.net/www/delivery/lg.php?bannerid=118&campaignid=23&zoneid=198&loc=http%3A%2F%2Fwww.cretalive.gr%2Fculture%2Fview%2Fakurwnontai-oi-diagwnismoi-gia-th-diacheirish-twn-aporrimmatwn%2F250597&cb=7b045e5f61

 

Πρόκειται για την ανάθεση της διαχείρισης απορριμμάτων σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ

 

Στην ακύρωση όλων των διαγωνισμών για την ανάθεση της διαχείρισης απορριμμάτων σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ προχωρεί η κυβέρνηση. Όπως προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων, που έδωσε χθες σε διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος, όλοι οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ θα ανασταλούν και αντ’ αυτών θα σχεδιαστούν νέα έργα και υποδομές. Όσο για τις περιοχές, όπου η κατάσταση είναι ήδη οριακή, το υπουργείο υποστήριξε ότι είναι εφικτή μια ήπια «ενδιάμεση» λύση, η οποία όμως προϋποθέτει την εξασφάλιση πόρων και την κινητοποίηση δήμων που διαχρονικά επέδειξαν απροθυμία να ασχοληθούν με το πρόβλημα.

 

Τον νέο σχεδιασμό για τα απορρίμματα παρουσίασε χθες ο αν. υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Τσιρώνης. Όπως ανέφερε, βασικά χαρακτηριστικά του νέου σχεδιασμού είναι η έμφαση στη μείωση παραγωγής απορριμμάτων και στην ανακύκλωση, όπως ορίζει η νέα κοινοτική νομοθεσία. Επιπλέον, το υπουργείο επέλεξε να αναθέσει σημαντικότερο ρόλο στους δήμους, δίνοντάς τους το δικαίωμα να επιλέξουν τον τρόπο που θα διαχειριστούν τα απορρίμματά τους, ακόμη και την ανακύκλωση.

«Είναι σαφές ότι οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, που προβλέπουν τη διαχείριση σύμμεικτων απορριμμάτων με εγκαταστάσεις πολύ μεγάλων διαστάσεων, θα επανεξεταστούν και θα αναπροσαρμοστούν στη νέα λογική», ανέφερε. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στην Αττική, στην Πελοπόννησο και αλλού, όπου την τελευταία τριετία είχαν δρομολογηθεί έργα ΣΔΙΤ, ο σχεδιασμός θα πρέπει να ξεκινήσει για ακόμη μία φορά από την αρχή, με άγνωστο αποτέλεσμα.

 

Ερωτώμενος για τις περιοχές όπου η κατάσταση βρίσκεται σε οριακό σημείο (λ.χ., Τρίπολη, Πύργος) και το κλείσιμο των χωματερών είχε δρομολογηθεί μέσω των ΣΔΙΤ, ο κ. Τσιρώνης εκτίμησε πως μπορεί να υπάρξει διέξοδος. «Υπάρχει ενδιάμεση λύση, η προδιαλογή των σύμμεικτων απορριμμάτων, όπως γίνεται στην Κόρινθο και στην Καλαμάτα. Εμείς μπορούμε μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες, εάν οι δήμοι καταθέσουν σχέδια, να δώσουμε υποδομή και τεχνολογία». Στράφηκε δε κατά των περιφερειαρχών Πελοποννήσου Π. Τατούλη και Ηπείρου, Αλ. Καχριμάνη. «Ο κ. Τατούλης είναι υπεύθυνος για τα 4,5 από τα 14,5 εκατ. ευρώ του προστίμου για τις χωματερές. Είναι δική του αμέλεια, εάν είναι αμέλεια, γιατί πολύ βόλευε να έχει τους δημάρχους ομήρους», ανέφερε. Νωρίτερα, σε συνέντευξή του, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κατηγόρησε τον κ. Τσιρώνη ότι ακυρώνει προσπάθειες ετών για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

 

Ο νέος σχεδιασμός προβλέπει αλλαγές και στη λειτουργία της ανακύκλωσης και τον αυστηρότερο έλεγχο των συστημάτων και των πόρων τους. «Ξέρω ότι υπάρχουν πολύ σημαντικά οικονομικά συμφέροντα στον χώρο των απορριμμάτων. Έχουμε δύο επιλογές: ή αυτές τις τεράστιες αξίες να τις επιστρέψουμε στους πολίτες και τους δήμους ή να καταλήγουν στις τσέπες κάποιων μεγαλοεργολάβων», είπε ο κ. Τσιρώνης. Στο νέο ΕΣΠΑ, υπενθύμισε, προβλέπεται 1 δισ. ευρώ για έργα διαχείρισης απορριμμάτων.

Το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων τέθηκε σε 10ήμερη διαβούλευση. Αφού θεσπιστεί, θα αρχίσει η διαδικασία αναθεώρησης των περιφερειακών σχεδίων, που σύμφωνα με τον –μάλλον υπερφιλόδοξο– στόχο θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ θα ακολουθήσουν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων των σχεδίων.

Όσον αφορά στα πρόστιμα από τις χωματερές, ο κ. Τσιρώνης απέφυγε να απαντήσει αν θα μετακυλιστούν σε δήμους και περιφέρειες, σημειώνοντας ότι είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Ανέφερε όμως ότι καταβάλλεται προσπάθεια να εξαιρεθούν του προστίμου τα πολύ μικρά νησιά.

 

Πηγή: http://www.cretalive.gr/culture/view/akurwnontai-oi-diagwnismoi-gia-th-diacheirish-twn-aporrimmatwn/250597

 

 

 

Διαβάστηκε 2897 φορές