Συχνά πυκνά ο προηγούμενος υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, έκανε ανακοινώσεις για τη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελίου, ορίζοντας προθεσμίες διαγωνισμών και αναθέσεων, τις οποίες διαρκώς ανέβαλε, δίνοντας παρατάσεις στον αέρα! Μάλιστα στα τέλη του 2014, λίγο πριν προκηρυχτούν οι εκλογές που ήταν φανερό ότι έρχονταν, από το Ηράκλειο έκανε σειρά εξαγγελιών, ανάμεσα στις οποίες ήταν ότι μέσα στον Φλεβάρη του 2015 θα γινόταν (και πάλι!) ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αεροδρομίου (ΔΕΙΤΕ: Μετά... τις εκλογές ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι- Νέα αναβολή ανακοίνωσε ο Χρυσοχοΐδης). Εξαγγελία φυσικά εκ του ασφαλούς, καθώς όλα έδειχναν ότι ούτε η συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, ούτε ο ίδιος θα είχαν την ευθύνη της διακυβέρνησης.
Σήμερα όμως αποκαλύπτουμε ότι όλος ο σχεδιασμός για το αεροδρόμιο ήταν κυριολεκτικά στον αέρα, αφού από τον Απρίλιο του 2014 ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε κόψει κάθε χρηματοδότηση που σχετιζόταν με τις μελέτες! Ενώ, αν και ΄με απόφαση του 9 ημέρες προ των εκλογών, στις 16 Ιανουαρίου 2015, προχώρησε στην ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ, οι πιστώσεις ήταν ανύπαρκτες! Δηλαδή, προχώρησε στην ένταξη με προϋπολογισμό 80 εκατ., αλλά με μηδενικές πιστώσεις!
Αυτό φυσικά δε δείχνει τίποτε περισσότερο από το ότι το αεροδρόμιο Καστελίου συνέχιζε να είναι απλά μια υπόθεση υποσχεσιολογίας, όπως δηλαδή ήταν από την αρχή που τέθηκε το θέμα, στα τέλη του 2003, όταν η τότε πολιτική ηγεσία (Χρήστος Βερελής και Μανώλης Στρατάκης) ανακοίνωναν από το Ηράκλειο ότι σε... 5 χρόνια θα λειτουργούσε και θα έκλεινε το υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου...
Η αποκάλυψη τόσο για τη διακοπή κάθε χρηματοδότησης εδώ και ένα χρόνο, αλλά και η ένταξη του έργου στο ΠΔΕ με μηδενικές πιστώσεις γίνεται σε επίσημο έγγραφο που φέρνουμε στο φως. Τα στοιχεία περιλαμβάνονται σε χθεσινή απόφαση του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, η οποία αφορά στην παράταση προσθεσμίας για την "Κτηµατογράφηση και σύνταξη κτηµατολογίου Νότιας Περιοχής για τις ανάγκες απαλλοτρίωσης του έργου του Νέου Αεροδροµίου στο Καστέλι Νοµού Ηρακλείου Κρήτης και των Οδικών Συνδέσεών του µε ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ".
Στο έγγραφο που υπογράφει ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου, Δ. Μακρής, αναφέρονται τα εξής εξαιρετικά διαφωτιστικά για τις προθέσεις του κ. Χρυσοχοΐδη:
"...στο ενάριθµο έργο 2008ΣΕ07730000 είχε ενταχθεί µεταξύ άλλων, η χρηµατοδότηση όλων των µελετών για την υλοποίηση του έργου «Αεροδρόµιο Καστελίου Κρήτης», προϋπολογισµού 20.000.000€. Επισηµαίνεται ότι από τον Απρίλιο του 2014 διακόπηκε οριστικά η χρηµατοδότηση της Σύµβασης του θέµατος σύµφωνα µε την Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας (Α∆Α: Ω5Ψ6Φ-ΛΚΣ). Μετά από την υποβολή νέου Τεχνικού ∆ελτίου από την Υπηρεσία µας εγκρίθηκε η ένταξη του Έργου στο Π∆Ε την 16/01/2015 (Α∆Α 7Ρ8ΘΦ-Κ75) µε τίτλο «ΝΕΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ ΠΕ∆ΙΑ∆ΟΣ ΚΑΙ Ο∆ΙΚΕΣ ΣΥΝ∆ΕΣΕΙΣ ΑΥΤΟΥ (ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ, ∆ΑΠΑΝΕΣ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΟΚΩ, ∆ΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ∆ΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΡΙΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΥΧΟΝ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ∆ΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, ∆ΑΠΑΝΕΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕΛΕΤΩΝ Κ.Λ.Π.)», µε προϋπολογισµό ογδόντα εκατοµµυρίων ευρώ (80.000.000,00€) και µηδενική πίστωση για το έτος 2015".
Η παράταση για τις κτηματογραφικές μελέτες
Στο μεταξύ το υπουργείο, με τη χθεσινή απόφαση έδωσε παράταση μέχρι τις 27 Μαρτίου 2016 για την εκπόνηση της µελέτης µε τίτλο «Φάση IΙ: Σύµβαση Σ1, Κτηµατογράφηση και σύνταξη κτηµατολογίου Νότιας Περιοχής για τις ανάγκες απαλλοτρίωσης του έργου του Νέου Αεροδροµίου στο Καστέλι Νοµού Ηρακλείου Κρήτης και των Οδικών Συνδέσεών του µε ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ».
Ανάδοχος είναι η εταιρεία "Χ. ΛΙΑΠΑΚΗΣ- Β.ΜΠΑΛΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ο.Ε. µε δ.τ. “GEOTECH” και METEBA ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Ε. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε. µε δ.τ. «ΜΕΤΕΒΑ Α.Ε.».