Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας, το Υπουργείο Περιβάλλοντος απέρριψε το αίτημα εκπόνησης ειδικού χωρικού σχεδίου από τον Δήμο Ηρακλείου ενώ είχε προηγηθεί η εν κρυπτώ ανάθεση της «αξιοποίησης» στο ΤΑΙΠΕΔ, πράγμα που σημαίνει ότι η έκταση βαίνει ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση.
Εδώ και τρία χρόνια, από τον Οκτώβριο του 2019, η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση της Πεδιάδας έχει αποκαλύψει το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με το οποίο γινόταν σαφές πως το αεροδρόμιο Καζαντζάκης προορίζεται για εκποίηση ώστε να αναπληρώσει τη μη βιωσιμότητα του έργου στο Καστέλλι.
Η Πρωτοβουλία διευκρινίζει ότι «το ελληνικό δημόσιο πήρε δάνειο 180 εκατομμυρίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να καλύψει τη συμμετοχή του στο έργο του Καστελλίου. Ένα έργο ασύμφορο για το οποίο δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ η μελέτη βιωσιμότητας. Μόνος τρόπος για να πάρει πίσω τα λεφτά της η Τράπεζα είναι να ξεπουληθεί το "Ν. Καζαντζάκης" που έχει ήδη μπει ως "ενέχυρο" για την εκταμίευση του δανείου. Με τον τρόπο αυτό καταστρέφουν την Πεδιάδα και βάζουν στο χέρι και την έκταση – φιλέτο στο παραλιακό μέτωπο του Ηρακλείου, κάτι που ίσως να ήταν και ο αρχικός τους στόχος».
Τέλος, η Πρωτοβουλία τονίζει ότι στο ίδιο το έγγραφο της ΕτΕΠ αναφέρεται πως με βάση τον «οδικό χάρτη» που έχει καταρτίσει, η τελευταία εκταμίευση του δανείου (40εκατ.) για το Καστέλλι θα γίνει μόνο αν έχει ήδη βρεθεί ο επενδυτής για το «Ν. Καζαντζάκης», κάτι που προφανώς έχει ήδη δρομολογηθεί.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Τις τελευταίες μέρες διαβάζουμε για τον «προβληματισμό» και την «αγανάκτηση» των τοπικών φορέων (Δήμος Ηρακλείου, Περιφέρεια Κρήτης, ββουλευτές Ηρακλείου κτλ) καθώς παραγκωνίζονται πλήρως από την… αξιοποίηση της έκτασης - φιλέτο των 3.500 στρεμμάτων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Οι βασικές εξελίξεις του τελευταίου διαστήματος είναι ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος απέρριψε το αίτημα εκπόνησης ειδικού χωρικού σχεδίου από τον Δήμο Ηρακλείου ενώ είχε προηγηθεί η εν κρυπτώ ανάθεση της «αξιοποίησης» στο ΤΑΙΠΕΔ (δηλαδή η έκταση βαίνει ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση).
Τι άλλο χρειάζεται για να καταλάβετε πως τα πράγματα έχουν ήδη δρομολογηθεί και πως έχει ήδη αποφασιστεί το ξεπούλημα του υπάρχοντος αεροδρομίου στο πλαίσιο του διπλού εγκλήματος (Καστέλλι – «Ν. Καζαντζάκης») που συντελείται στο νομό μας;
Εδώ και τρία χρόνια, από τον Οκτώβριο του 2019, η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση της Πεδιάδας έχει αποκαλύψει το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με το οποίο γινόταν σαφές πως το αεροδρόμιο Καζαντζάκης προορίζεται για εκποίηση ώστε να αναπληρώσει τη μη βιωσιμότητα του έργου στο Καστέλλι.
Για όσους ξεχνούν θυμίζουμε την επίμαχη φράση στο έγγραφο της ΕτΕΠ από το 2019: «Η οικονομική βιωσιμότητα του αεροδρομίου Καστελλίου εξαρτάται από την έγκαιρη και επιτυχημένη ανάπτυξη του χώρου του σημερινού αεροδρομίου. Η Τράπεζα θέτει ως προϋπόθεση την τήρηση ενός οδικού χάρτη για την ανάπτυξη του υφιστάμενου χώρου»
Για να το πούμε απλά:
Το ελληνικό δημόσιο πήρε δάνειο 180 εκατομμυρίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να καλύψει τη συμμετοχή του στο έργο του Καστελλίου. Ένα έργο ασύμφορο για το οποίο δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ η μελέτη βιωσιμότητας. Μόνος τρόπος για να πάρει πίσω τα λεφτά της η Τράπεζα είναι να ξεπουληθεί το «Ν. Καζαντζάκης» που έχει ήδη μπει ως «ενέχυρο» για την εκταμίευση του δανείου. Με τον τρόπο αυτό καταστρέφουν την Πεδιάδα και βάζουν στο χέρι και την έκταση – φιλέτο στο παραλιακό μέτωπο του Ηρακλείου, κάτι που ίσως να ήταν και ο αρχικός τους στόχος.
Και αν έχετε ακόμα αμφιβολίες, στο ίδιο το έγγραφο της ΕτΕΠ αναφέρεται πως με βάση τον «οδικό χάρτη» που έχει καταρτίσει, η τελευταία εκταμίευση του δανείου (40εκατ.) για το Καστέλλι θα γίνει μόνο αν έχει ήδη βρεθεί ο επενδυτής για το «Ν. Καζαντζάκης», κάτι που προφανώς έχει ήδη δρομολογηθεί.
Όλα αυτά η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση της Πεδιάδας τα έχει επισημάνει εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, μετά από συνεχή αλληλογραφία με την ΕΤΕπ.
Όσοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, όσοι ακόμα μιλούν για «ρόλο και λόγο της Αυτοδιοίκησης» στην έκταση του Ν. Καζαντζάκης και υπόσχονται δημόσια έκταση προς χρήση από τους πολίτες, απλά κοροϊδεύουν τον λαό του Ηρακλείου. Το ίδιο ισχύει και για τους βουλευτές των κομμάτων που προώθησαν το παράλογο έργο του Καστελλίου και σήμερα δηλώνουν «αγανακτισμένοι» για τις εξελίξεις».
Πηγή: https://www.efsyn.gr/efkriti/koinonia/354104_aerodromio-n-kazantzakis-ehei-idi-xepoylithei