Την προσπάθεια να επιβληθούν δίδακτρα σε όλα τα έως τώρα δωρεάν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών της σχολής τους, καταγγέλλουν οι φοιτητές - φοιτήτριες του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, που πραγματοποιούν σειρά κινητοποιήσεων. «Tα δίδακτρα θα περάσουν ακόμα κι αν χρειαστεί να ορίζουμε κάθε μέρα συνέλευση μέχρι να καταφέρουμε να τα ψηφίσουμε» η απάντηση του προέδρου του τμήματος.
«Στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ όπως και σε άλλα τμήματα της χώρας, επιχειρείται με τον πλέον καταφανή τρόπο η αμφισβήτηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Επιχειρείται με άλλα λόγια η επιβολή διδάκτρων σε όλα τα έως τώρα δωρεάν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Σε μία περίοδο συνολικότερης κοινωνικής επίθεσης, με πολλούς φοιτητές/ριες να δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στο κόστος σπουδών τους η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες ανισότητες και να μετακυλήσει το κόστος φοίτησης σε εμάς τους ίδιους και τις ίδιες· προετοιμάζεται ένα Πανεπιστήμιο στο οποίο οι μη έχοντες, σταδιακά και σιωπηλά θα αποκλείονται», υποστηρίζει ο Σύλλογος Φοιτητ(ρι)ών του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στη σχετική ανακοίνωση.
Οι φοιτητές και φοιτήτριες, μετά από Γενική τους Συνέλευση, κατάφεραν να παρέμβουν στη γενική συνέλευση των καθηγητών να διασφαλίσουν ότι δε θα πραγματοποιηθεί η συνέλευση αν από τη θεματολογία δεν εξαιρούταν το ζήτημα των τελών φοίτησης στα μεταπτυχιακά. Παράλληλα, τονίζουν ότι θα πραγματοποιήσουν κατάληψη της σχολής «κατάληψη οποιαδήποτε άλλη μέρα οριστεί εκ νέου τμήμα καθηγητών με θεματολογία που θα αφορούσε τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα.»
«Eγώ θα ψηφίσω υπέρ των διδάκτρων όπως και η πλειοψηφία των καθηγητών»
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τους φοιτητές, η πλειοψηφία των καθηγητών φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει στην επιβολή των διδάκτρων:
«Οι τοποθετήσεις των καθηγητών έξω από την αίθουσα νομίζουμε ότι είναι ενδεικτικές της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα. Ο πρόεδρος του τμήματος, δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: “Tα δίδακτρα θα περάσουν ακόμα κι αν χρειαστεί να ορίζουμε κάθε μέρα συνέλευση μέχρι να καταφέρουμε να τα ψηφίσουμε” , “Eγώ θα ψηφίσω υπέρ των διδάκτρων όπως και η πλειοψηφία των καθηγητών”. Ο διευθύνων του μεταπτυχιακού ΠΠBΑ από την άλλη που συνέταξε την εισήγηση την οποία καλούνται να υπερψηφίσουν οι καθηγητές δήλωσε πως δε θα βγάλει τα τέλη φοίτησης από την εισήγηση ακόμη και αν υπάρχουν άλλες 6 πηγές χρηματοδότησης.
Αντίστοιχες τοποθετήσεις υπήρχαν και από άλλους καθηγητές. Συνολικά αν και προτείναμε μια σειρά λύσεων όπως το να γίνει αναστολή λειτουργίας του τμήματος ως μέσο πίεσης στο Υπουργείο Παιδείας ή να αφαιρέσουν από τις πηγές χρηματοδότησης τα κόμιστρα των φοιτητών ώστε να βρεθεί το κονδύλι από τις υπόλοιπες πηγές μας είπαν επί τις ουσίας ότι δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν κάτι τέτοιο και πως αν έχουμε αδυναμία να ανταποκριθούμε στα μεταπτυχιακά θα πρέπει να κάνουμε αίτηση για υποτροφία με την προϋπόθεση ότι έχουμε ετήσιο οικογενειακό εισόδημα 9.500 ευρώ ετησίως(!!!), που ορίζει ότι μάλλον ζούμε στα όρια ακόμη και της τυπικής φτώχειας.»
Και προσθέτουν ότι «αδυνατούμε να πιστέψουμε πως δεν υπάρχει τρόπος να δοθεί κρατική χρηματοδότηση για την εκπαίδευση, τη στιγμή που δίνονται δις για να εξυπηρετήσουν ένα ελληνικό χρέος που συνεχώς αυξάνεται αντί να μειώνεται. Είναι πολιτική επιλογή και όχι αναγκαίο κακό να περάσουμε σε μια εποχή όπου ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης καταστρατηγείται με τέτοιο τρόπο και πλέον ορίζεται αντίτιμο για κάτι που θεωρείται αυτονόητο δικαίωμά μας. Η κυβερνητική πολιτική και το νομοσχέδιο Γαβρόγλου που θεσμοθετεί τα δίδακτρα αναδιαρθρώνουν πλήρως το χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τσακίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα και την προοπτική μας, ορίζουν βαθμίδες μηχανικών και αυξάνουν τις ασφαλιστικές εισφορές σε μια αγορά εργασίας που συνεχώς αντιδραστικοποιείται.»
Οι δράσεις των φοιτητών - φοιτητριών θα συνεχιστούν με κατάληψη της σχολής Δευτέρα 26/2 και νέα Γενική Συνέλευση φοιτητών την Τετάρτη 28/2 και σκοπό τους να σταματήσει η οποιαδήποτε συζήτηση για δίδακτρα στα μεταπτυχιακά.
Πηγή: https://www.thepressproject.gr/article/124469#.WpGaoec8s6E.facebook