Την πλήρη αντίθεσή της στο σχέδιο νόμου για το «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας», δηλαδή σε νομοθετικές ρυθμίσεις που καταργούν τις αδειοδοτήσεις και τους ελέγχους επιχειρήσεων, που τις οδηγούν σε καθεστώς πλήρους «απελευθέρωσης», εκφράζει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ).
Σε επιστολή της προς τα συναρμόδια υπουργεία. επισημαίνει ότι η κυβέρνηση προχωρά στην κατάργηση αδειών και ελέγχων με τη σφραγίδα του ΣΕΒ, της Παγκόσμιας Τράπεζας και του ΟΟΣΑ. Χαρακτηρίζει προειλημμένες τις αποφάσεις και προσχηματική τη διαβούλευση του νομοσχεδίου, το οποίο εντάσσεται στις προαπαιτούμενες δράσεις για την ολοκλήρωση της πρώτης «αξιολόγησης» του 3ου μνημονίου και αποτελεί εναρμόνιση με τις «ελευθερίες» της ΕΕ.
Επισημαίνει επίσης ανάμεσα σε άλλα ότι:
1. Η κυβέρνηση, στο όνομα της προώθησης της ανάπτυξης και του ελεύθερου ανταγωνισμού δίνει «γην και ύδωρ» στους επιχειρηματικούς ομίλους, καταργώντας ότι «άφησαν όρθιο» ανάλογοι νόμοι των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, όπως ο ν. 4262/2014, ο 4276/2014, ο ν. 3526/2007. Συνεχίζει την αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τις Περιφέρειες.
2. Καταργεί την αρχή της προφύλαξης στον ευαίσθητο τομέα των τροφίμων, της πυροπροστασίας και του περιβάλλοντος. Απεμπολεί την ευθύνη του κράτους για την προστασία της Δημόσιας Υγείας και την αφήνει στα «χέρια» των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, θεωρώντας ότι ο ανταγωνισμός θα εξαλείψει και τους κινδύνους, που δημιουργούνται. Η λογική που διαπνέει όλο το σχέδιο νόμου είναι: δεν προσφέρουν τίποτα οι προληπτικοί έλεγχοι στην προστασία της Δημόσιας Υγείας, αποτελούν «βάρος», βάζουν εμπόδια στις επενδύσεις… άρα δεν χρειάζονται!
3. Καταργεί την απαίτηση για αδειοδότηση μεγάλου αριθμού δραστηριοτήτων στους κλάδους της μεταποίησης τροφίμων και ποτών, στα καταστήματα «υγειονομικού ενδιαφέροντος», καθώς και στα τουριστικά καταλύματα. Πρόκειται για τους πρώτους τομείς, καθώς στη συνέχεια με νέα νομοθετήματα θα προχωρήσουν αντίστοιχες παρεμβάσεις σε τομείς όπως η εφοδιαστική αλυσίδα, οι εξορύξεις, το σύνολο της μεταποιητικής δραστηριότητας, τα «έξυπνα» επιχειρηματικά πάρκα, οι λοιπές τουριστικές δραστηριότητες (μαρίνες, γήπεδα γκολφ) κ.ά. Αντιμετωπίζει την υγιεινή και ασφάλεια ως υποδεέστερο παράγοντα από τα οικονομικά δεδομένα μιας επιχείρησης.
4. Καταργεί ακόμα και την υποχρέωση για υποβολή γνωστοποίησης καθώς και Υπεύθυνης Δήλωσης του επιχειρηματία, ότι γνωρίζει τους όρους που πρέπει να τηρεί και ότι τους τηρεί! Για να δημιουργήσει δε την εντύπωση ότι δεν θα είναι ανεξέλεγκτα «τα πράγματα», δίνει την δυνατότητα στους αρμόδιους υπουργούς να θεσμοθετούν την ένταξη κάποιων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο καθεστώς της γνωστοποίησης ή της έγκρισης, μόνον όταν δημιουργείται «κίνδυνος δημοσίου συμφέροντος».
5. Καταργεί επί της ουσίας και τους ελέγχους των αρμοδίων υπηρεσιών, αφού με το άρθρο 13 προβλέπεται η απαίτηση έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό «της διεξαγωγής των ελέγχων,τα πιθανά πρότυπα διεξαγωγής ελέγχου τα οποία πρέπει να τηρούνται και τα υποδείγματα των εκθέσεων οι οποίες πρέπει να υποβάλλονται…», το οποίο θα εκδοθεί!
6. Αντιμετωπίζει τους υγειονομικούς, κτηνιατρικούς, πυροσβεστικούς κ.λπ. ελέγχους, τους υγειονομικούς και λοιπούς όρους και προϋποθέσεις, που πρέπει να πληρούν οι επιχειρήσεις ως γραφειοκρατικά εμπόδια, που εμποδίζουν τις επενδύσεις!
7. Δίνει τη δυνατότητα να ανατίθεται η αρμοδιότητα των όποιων ελέγχων απομείνουν ως «φύλλο συκής» ή και άλλων αρμοδιοτήτων δημοσίων υπηρεσιών, σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, απαξιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο το ανθρώπινο δυναμικό του δημόσιου τομέα. Γι αυτό εξάλλου «σπρώχνοντας» τις αδειοδοτήσεις στα Επιμελητήρια (την πόρτα την άνοιξε ο ν. 3526/2007) η κυβέρνηση προωθεί και την αναθεώρηση της επιμελητηριακής νομοθεσίας και την θεσμοθέτηση «υπηρεσιών μιας στάσης» για την ίδρυση επιχειρήσεων. Δηλαδή «Γιάννης θα κερνάει, Γιάννης θα πίνει»!
8. Μέχρι τώρα οι επαγγελματίες και οι μικρές κυρίως επιχειρήσεις έβρισκαν ένα σύμβουλο στις δημόσιες ελεγκτικές υπηρεσίες, που τους παρείχε δωρεάν οδηγίες, συστάσεις και συμβουλές, για να καταφέρνουν να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς θα οδηγούνται «υποχρεωτικά» και αυτοί να πληρώνουν μια πιστοποιημένη ιδιωτική εταιρεία παροχής συμβουλών, πιστοποιητικών κ.λπ., για να εξασφαλίζουν την απαραίτητη γνώση και τα αναγκαία νομιμοποιητικά έγγραφα.
Η τραγική κατάσταση του συνόλου των ελεγκτικών μηχανισμών, τόσο από πλευράς προσωπικού, όσο και των μέσων που διαθέτουν για να πραγματοποιήσουν με στοιχειώδη αξιοπρέπεια το έργο τους, δεν προδιαθέτουν θετικά για την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Δεν είναι μυστικό, όπως καταγράφεται στον τύπο τουλάχιστον, η αύξηση των τροφιμογενών λοιμώξεων, ο μειωμένος αριθμός – σε σχέση με άλλες χρονικές περιόδους αλλά και με βάση τις πραγματικές ανάγκες – δειγματοληψιών και εργαστηριακών αναλύσεων (π.χ., πόσιμου νερού) εξαιτίας παύσης λειτουργίας εργαστηριακών υποδομών (π.χ., ΠΕΔΥ ΑΜΘ) και έλλειψης αναλωσίμων.
Η ΟΣΥΑΠΕ υπογραμμίζει ότι «οι εργαζόμενοι των Περιφερειών απορρίπτουμε αυτό το Σχέδιο Νόμου, το οποίο δεν παίρνει βελτίωση και ζητάμε:
– Να παραμείνουν οι αρμοδιότητες στις Περιφέρειες
– Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε και οι αδειοδοτήσεις και οι έλεγχοι να έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο, να γίνονται με «κωδικοποιημένες», σταθερές, διαφανείς διαδικασίες και να αποσκοπούν στην πρόληψη και την προστασία της Δημόσιας Υγείας και ασφάλειας των πολιτών
– Να παρθούν μέτρα αναβάθμισης όλων των ελεγκτικών μηχανισμών».
πηγή: συσπείρωση αριστερών μηχανικών
http://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.gr/2016/08/blog-post_31.html#more