Εισήγηση ΑΜΑΚ στη ΔΕ: «Αίτημα για αλλαγή χάραξης της σύνδεσης του αεροδρομίου στο Καστέλι με το ΒΟΑΚ»

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Γράφτηκε από  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2022 07:49

Συνεδρίαση της Δ.Ε. του Τμήματος την  Πέμπτη 22-09-2022 και ώρα 19.00 μ.μ.

Θέμα: «Αίτημα για αλλαγή χάραξης της σύνδεσης του αεροδρομίου στο Καστέλι με το ΒΟΑΚ  ».

 

Εισηγήτρια: Ειρήνη Βρέντζου Π.Μ. μέλος Δ.Ε.

 

Η κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου προβλέπει και τη σύνδεση με το οδικό δίκτυο τόσο με τον ΒΟΑΚ όσο και με τον ΝΟΑΚ. Στη βόρεια πλευρά, δηλαδή, μέχρι τη Χερσόνησο, μήκους 18 χιλιομέτρων, εντοπίζονται σε μια έκταση περίπου 4 χιλιομέτρων σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο: «Εξαιρετικά σημαντικές αρχαιότητες έχουν εντοπιστεί στο εργοτάξιο της νέας συνδετήριας οδού Καστελίου-Χερσονήσου, η ύπαρξη των οποίων δεν αποκλείεται να προκαλέσει ακόμη και καθυστερήσεις στην εξέλιξη των εργασιών, αφού εκτός της ανασκαφής είναι αναγκαία και η τροποποίηση της χάραξης του δρόμου. Πρόκειται για ευρήματα που εντοπίζονται μόλις μερικά μέτρα από την υδατογέφυρα του ρωμαϊκού υδραγωγείου του Δήμου Χερσονήσου.

...Οι πληροφορίες αναφέρουν, με κάθε επιφύλαξη μέχρι την ολοκλήρωση του έργου των αρχαιολόγων, ότι έχουν ήδη εντοπιστεί και περισυλλεχθεί από τους αρχαιολόγου νομίσματα και χρυσά κοσμήματα, αλλά ακόμη και όστρακα αγγείων, που συνήθως χρησιμοποιούνται για τη χρονολόγηση των αρχαίων ευρημάτων. Ωστόσο, το έργο των αρχαιολόγων δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα, καθώς το ανασκαφικό έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και ακολουθούν η καταγραφή, η τεκμηρίωση και η χρονολόγηση, και φυσικά στο τέλος η επίσημη έκθεση προς το υπουργείο Πολιτισμού που είθισται να δίδεται στη δημοσιότητα.

Το έργο των αρχαιολόγων αποτελεί μια δύσκολη και λεπτεπίλεπτη εργασία, αλλά και αρκετά χρονοβόρα, κάτι που ως γίνεται αντιληπτό στοιχίζει σε χρόνο στο έργο κατασκευής του συνδετήριου δρόμου του νέου αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, όπου είχε προταθεί η λύση της σήραγγας ως ιδανική, όμως το υπουργείο Υποδομών απέρριψε πριν από περίπου τρεις μήνες ως κοστοβόρα.».

Με ομόφωνο ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου στάλθηκε επιστολήπρος τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, προκειμένου να υλοποιηθεί έγκαιρα τροποποίηση της μελέτης και κατά συνέπεια της προβλεπόμενης χάραξης.

Σύμφωνα με το ψήφισμα , ζητείται η άμεση τροποποίηση της μελέτης του οδικού έργου από τον Βόρειο Οδικό άξονα Κρήτης με κατεύθυνση το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου, «για λόγους ασφαλείας αλλά και για την αποφυγή περιβαλλοντικών και αρχαιολογικών καταστροφών». Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η κατασκευή του τμήματος αυτού «με την υφιστάμενη μελέτη θα προκαλέσει ολική περιβαλλοντική καταστροφή του οικοτόπου του ρέματος και επίπτωση στις υφιστάμενες αρχαιότητες. Επιπλέον, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα δυνητικά θέματα βροχοπτώσεων των υψηλών πρανών ορυγμάτων, καθώς και τα πλημμυρικά φαινόμενα του εν λόγω ρέματος».

Για τους λόγους αυτούς ζητούν από τον Υπουργό Υποδομών την αλλαγή της μελέτης και την κατασκευή σήραγγας μήκους περί τα 1,25 km, του τμήματος από τον οικισμό Άγνος, έως την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος στην θέση Ξυλοκαμάρες, μετατοπίζοντας τη χάραξη στον ορεινό όγκο προς τα δυτικά, με ενδεχόμενη προέκτασή της προς βορρά.

 

Πρόταση: Να σταλεί επιστολή προς το Υπουργείο Υποδομών , συνεπικουρώντας την ομόφωνη απόφαση της Περιφέρειας.

 

Διαβάστηκε 569 φορές