Πολλοί και συντριπτικοί οι λόγοι εναντίον συνέχισης του ξεπουλήματος, του Σπύρου Βροντινού

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΑΠΟΨΕΙΣ Κυριακή, 07 Ιουνίου 2015 15:24

 

Βροντινός Σπύρος

 

Είναι εξοργιστικό ότι ακόμα δεν έχει απορριφθεί εντελώς η άσκοπη και παράλογη πολιτική ξεπουλήματος-μηδενισμού, τόσο της δημόσιας περιουσίας (με αρπαχτή ή βίαιη-ωμή δωροποίηση της που κάποιοι αχαρακτήριστοι βάφτιζαν αναγκαία εξυγίανση ή επένδυση), όσο και της ιδιωτικής μικρομεσαίας περιουσίας (βλέπε παράταση βαριάς φορολογίας, ΕΝΦΙΑ, κλπ), αμφότερες άκρως αντίθετες προς τα συμφέροντα της χώρας και την θέληση των πολιτών, όπως δηλώθηκε συντριπτικά στις 25-1-2015.

Με αφορμή λοιπόν τάχα "μια κρίση", ξεκίνησε ένα γρήγορο, άμεσο, προκλητικό ξεπούλημα των μονοπωλίων και λοιπών ασημικών-περιουσίας της χώρας, αλλά και ένα πιο έμμεσο και συγκαλυμμένο, αυτό της ιδιωτικής περιουσίας.

Βέβαια, επειδή "ο καημός τους ήταν για το πάπλωμα", τα ξεπουλήματα ήταν κεντρικό σημείο σύγκλισης όλων των απίστευτα ανήθικων "θεσμών"  οι οποίοι θα ήταν πιο τίμιο να ονομάζονται "μπάστε σκύλοι αλέστε", αφού προώθησαν την ισοπεδωτική απώλεια της εθνικής κυριαρχίας, την παράνομη καταστολή και περιφρόνηση της δημοκρατίας με νόμους "αποφασίζουμε και διατάσσουμε" μεταφρασμένους από αγγλικά πρωτότυπα γερμανοαφεντάδων, που επιθυμούσαν και εκβιαστική αλλαγή του Συντάγματος ώστε να ικανοποιούνται οικονομικά πρώτα οι δανειστές, αιώνιο υποβιβασμό κάθε ελεύθερου πολίτη σε καθεστώς υπόδουλου, μουγγού, ακτήμονα υπηκόου, κλπ.

Υπό το πιθανότατα μακρύ χέρι-διεθνή υπόγεια πολιτική παρακαταθήκη των κάθε λογής Siemens της, οι πολιτικάντηδες των ευρωπαϊκών κρατών ασπάστηκαν ασυζητητί τα συμφέροντα-πολιτικές της Γερμανίας, ευτυχώς όχι το ίδιο και οι λαοί τους, επιβάλλοντας την μοναδική στα χρονικά αισχρότατη παραβίαση του συνόλου των στοιχειωδών δικαιωμάτων μιας χώρας μέλους μάλιστα της ΕΕ.  Η επίσημη αφαίρεση της εθνικής μας κυριαρχίας και η εξαίρεση μας από κάθε νόμιμη τρέχουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία και κεκτημένο, ήταν και είναι μια εξόφθαλμα σκόπιμη εγκληματική θεσμική απόκλιση εκ μέρους των εταίρων μας, χωρίς ανάλογο ούτε προς τριτοκοσμικά κράτη.  Παρόμοιο παραδειγματικά άκρατο κανιβαλισμό υπέστησαν ήδη και άλλοι αδύναμοι (Κύπρος), ενώ επίκειται συνέχεια και προς άλλους μικρούς, τυπικά βολεμένους εταίρους, μόλις και αυτοί γονατίσουν.

Γίναμε έτσι πειραματόζωα νέο-ταξικών πειραμάτων στα χέρια μιας ολιγαρχίας διεθνών τραπεζιτών και μιας ΕΕ επίσημα καπελωμένης σε δημοκρατικές πολιτικές και ηθικές αξίες, που αντικατέστησαν με ωμή κλεψιά, απεριόριστη εκμετάλλευση, συστηματικά επιλεκτική δικαιοσύνη χωρίς σταθερούς κοινούς κανόνες πουθενά,  αναλγησία, καταπίεση και ανισότητα.  Μια Ευρώπη που ποτέ δεν φανταστήκαμε, αυταρχική, αγνώριστη, υπόδουλη στο τέταρτο ράιχ, παντελώς ανάξια  κάθε συμμετοχής.

Μέχρι και η πανίσχυρη Αγγλία, που πρακτικά διατηρούσε πάντοτε πολύ-πολύ καλύτερα εχέγγυα από εμάς για να μπει στην ευρωζώνη, νιώθει πλέον δραστικά απειλούμενη και βιάζεται να φύγει παντελώς από την  ΕΕ.  Ο πολύς κόσμος ξύπνησε ευτυχώς καταδικάζοντας σταδιακά σε όλη την ΕΕ τις πολιτικές αυτές.

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ και ΑΣΚΟΠΑ τα ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΑ

Πλείστα παραδείγματα εδώ και στο εξωτερικό, φανερώνουν πως το ξεπούλημα σημαντικότατων κρατικών μονοπωλίων, όπως και αεροδρομίων, αλλά και λιμανιών της χώρας, θα φέρει μειωμένα ή αστεία έσοδα ( δες  http://www.candianews.gr/2015/06/02/idiotikopiisi-ton-14-periferiakon-aerodromion-pii-ofelounte/ )  αλλά και αμφίβολα έως μηδενικά αντισταθμιστικά οφέλη, ενώ μάλλον θα συνεχίσει να παράγει ακόμα αντιστρόφως ανάλογες μίζες, τουλάχιστον προς τους αρχικούς-μνημονιακούς εμπνευστές του.

Κατά κανόνα, το ξεπούλημα κρατικών μονοπωλίων είναι όχι μόνο μελλοντικά στείρο και οικονομικά αδιέξοδο, αλλά και προκλητικό και ανόητο, αφού ειδικά εδώ, συνομολογούμε στο διηνεκές ότι το ελληνικό δημόσιο, δημόσιοι λειτουργοί και νέοι αιρετοί μας, θα παραμείνουν ανίκανοι να διαχειριστούν τα ήδη κερδοφόρα μοναδικά περιουσιακά μας στοιχεία, σε αντίθεση με άλλα δημόσια-αγοραστές (Γερμανία, Κίνα, Τουρκία, κλπ) που λόγω υπέρτερου, θεόσταλτου DNA, τα καταφέρνουν και εδώ πολύ καλύτερα και μάλιστα από χιλιάδες χιλιόμετρα απόσταση πιο μακριά από ό,τι εμείς…

Πειθόμενοι λοιπόν σε αυτό το καταθλιπτικότατο σκεπτικό, του έντονου αυτό-παραμερισμού μας από τα ήδη κερδοφόρα μονοπώλια μας, χαρίζουμε ενσυνείδητα πολύ πολλαπλάσιους, του όποιου ευτελούς τιμήματος, πόρους, υπερ αλλότριων τρίτων εκτός χώρας.  Έτσι άραγε θα εγκαινιάσουμε την νέα αρχή γρήγορης επιστροφής στην ελπίδα και την ανάπτυξη;  Μαύρο φίδι που μας έφαγε!

Το ξεπούλημα των αεροδρομίων και λιμένων (πυλών εισόδου) της χώρας εγείρει λοιπόν σειρά από πολύ καίρια ζητήματα-ερωτήματα:

  1. Η σχεδιαζόμενη άμεση επιβολή νέων τελών σε πολλές δωρεάν σήμερα εξυπηρετήσεις αλλά και μεγάλες γενικές αυξήσεις του συνόλου των τελών χρήσης του αεροδρομίου (και των επιβατών κατά τουλάχιστον 270% σε 4 χρόνια με αυξήσεις εισιτηρίων ίσως και άνω των 30 ευρώ ανά επιβάτη εν μέσω κρίσης που μάλλον δεν θα τελειώσει στα επόμενα 4 χρόνια), βοηθά λέτε στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τουρισμού και εξαγωγών στα οποία μοναδικά βασιζόμαστε για να ξεπεράσουμε την κρίση; Και εάν εντός της ύφεσης, μιλάμε για τεράστιες αυξήσεις τιμών, φαντάζεστε πόσο ακόμα θα αυξηθούν αυτές με κάπως καλύτερες μέρες;…με τις κατάλληλες προφάσεις;

Ανεξάρτητα από το πόσο πολύ καλύτερες θα γίνουν οι υποδομές, λέτε, εν μέσω κρίσης, οι πολίτες, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι τουρίστες, να καλοδεχτούν τις τεράστιες νέες αυξήσεις στις μεταφορές;  Ξεχάσαμε ότι δύο χρόνια πριν, μνημονιακός υπουργός μεταφορών, πανικοβλημένος με τις λιγοστές αφίξεις, κήρυξε τον μηδενισμό όλων των τελών των αεροδρομίων για όλο το καλοκαίρι, πλην αυτού της Αθήνας που ήταν υπό ιδιωτικό έλεγχο και άρα εκτός τέτοιας δικαιοδοσίας του;

Φανταστήκατε μήπως μελλοντικά καταλήξουμε ξαφνικά να επιδοτούμε εμείς, με ΦΠΑ και φόρους, ή και ζεστό κρατικό χρήμα την κερδοφορία των νέων διαχειριστών των 14 αεροδρομίων FRAPORT AG – SLENTEL Ltd, για να μπορούμε να διατηρήσουμε τουρίστες και εξαγωγές;

  1. Για μόλις ένα ευτελέστατο καθαρό αρχικό έσοδο περί τα 700 εκατ. (σχεδόν το ΦΠΑ που μας έκλεψε η Hochtief, ή στο ένα τρίτο όσων γλύτωσε η Siemens, δες παρακάτω), θα έχουν εκχωρηθεί σε τρίτους ο ουσιαστικός οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος μεγάλου ποσοστού του ελληνικού τουρισμού και εμπορίου και οι κύριες πύλες εισόδου-εξόδου της χώρας με μονοπωλιακές ροές εκατομμυρίων τουριστών αλλά και εμπορευμάτων, οικονομικής αξίας δισεκατομμυρίων ετησίως;

Αλλά και μόνο ότι η βαριά βιομηχανία της χώρας, τουρισμός και εξαγωγές, αλλά και πολλές συναφείς δραστηριότητες (εκτελωνισμοί, φορολόγηση, κλπ) θα συμβαίνουν στο εξής πιθανότατα υπό μειωμένο ή χωρίς κρατικό έλεγχο, αφού θα ελέγχονται πλέον είτε από γερμανούς (αεροδρόμια) είτε από τούρκους (λιμάνια-μαρίνες), αμφότεροι ως γνωστόν πολύ φιλικά προσκείμενοι προς την χώρα, δεν πρέπει να μας προβληματίζει πολύ έντονα;  Δεν είναι πολύ μεγάλο πλήγμα για την εθνική ασφάλεια της χώρας να ελέγχουν τον τουρισμό-εξαγωγές- μεταφορές εκπρόσωποι κρατών που καθημερινά απειλούν έντονα και εκφοβίζουν ποικιλοτρόπως την χώρα;  Όχι;

Επιπλέον, αμφιβάλει κανείς ότι όταν μόνιμα, επί χρόνια, διαχειρίζεσαι συνολικά και αποκλειστικά ένα λιμάνι ή ένα αεροδρόμιο, και ακόμα περισσότερο σειρά από τα μεγαλύτερα λιμάνια και αεροδρόμια μιας χώρας, αργά ή γρήγορα δεν θα βρεις ΣΙΓΟΥΡΑ τρόπους να φέρνεις στην ζούλα, ως μαύρη-χρυσή εργολαβία, ότι υλικά, ή άτομα θέλεις;  Πάλι όχι;

  1. Η λόγω πώλησης μείωση των ετήσιων σημερινών κρατικών εσόδων φαίνεται να είναι μεγαλύτερη του 50% (δες παραπάνω λινκ). Εάν όμως συνυπολογισθεί και η ανεκτέλεστη αλλά εν δυνάμει δυνατότητα του δημοσίου να αυξήσει σημαντικά την τρέχουσα κερδοφορία του αυξάνοντας υπέρ αυτού τα ισχύοντα πολύ χαμηλά τέλη από σήμερα (που χάνεται οριστικά με την μεταβίβαση της διαχείρισης), τότε η διαφυγή εσόδων σε 40 χρόνια ανέρχεται σε εγκληματικά πολλά δισεκατομμύρια.  Επιπλέον, η πάγια μεταφορά του μέγιστου μέρους δισεκατομμυρίων κερδών στην έδρα του διαχειριστή στο εξωτερικό, θεωρείται απαράδεκτη ως προς τις τρέχουσες ανάγκες της χώρας!

Υποθέτω επίσης ότι οι όποιες πρόσθετες υποδομές δημιουργηθούν θα υπέρ-τιμολογηθούν χωρίς δυσκολία (π.χ. μέσω μιας θυγατρικής) ώστε να δείξουν ότι δήθεν κάλυψαν τις προσυμφωνημένες αντισταθμιστικές δαπάνες, ενώ σε 40 χρόνια όλα θα έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους και θα χρειάζονται εκσυγχρονισμό μόλις το κράτος παραλάβει πίσω τα αεροδρόμια…

  1. Δεν μας δίδαξε τίποτα η μακρόχρονη προηγούμενη εμπειρία με παρόμοιες γερμανικές εταιρίες, όπως π.χ. τα 600 εκατ. Ευρώ κλεμμένο ΦΠΑ της Hochtief, διαχειρίστρια του Ελευθέριος Βενιζέλος, χώρια φόρους που ακόμα δεν ξέρουμε αν ποτέ πλήρωσε, ή τα πρόστιμα 2 δις για κακή εκτέλεση της γνωστής μας Siemens και τα αντισταθμιστικά που δεν κατέβαλε, ή στα εξοπλιστικά κλπ…Τι διαφορετικό προμηνύουν ότι θα συμβεί; Και πόσο ανεξάρτητα επιτρέπουμε να είναι τα νέα κρατικά κέρδη τους από τις δίκαιες κατοχικές αποζημιώσεις και δάνειο που μας χρωστούν;
  1. Παράθυρο στο μέλλον; οι ειδικοί όροι με τους οποίους λειτουργεί σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά η Κινεζική Cosco που αναπέμπει ευθέως σε Ειδική Οικονομική Ζώνη, αφού εκ των υστέρων, από τις αρχές του 2012, της δωρονομοθετήθηκε ΦΠΑ 13% έναντι αναμενόμενων αντισταθμιστικών επενδύσεων της που όμως δεν είναι γνωστό εάν προχώρησαν, δίνοντας της ωστόσο προνομιακό προβάδισμα και πρόσθετη ισχύ έναντι στις λοιπές μεταφορικές εταιρίες…

Τέλος μην ξεχνάτε, ότι όλα τα παραπάνω δρομολογήθηκαν τάχα ως αναγκαίο αντίτιμο μιας ανάρμοστης, αμφίβολης, εξ’ αρχής καταστροφικής, συνεχιζόμενης παρά φύση παραμονής μας στο ευρώ, καθαρά ενάντια στα μακροπρόθεσμα ουσιαστικά συμφέροντα μας αλλά και την επείγουσα επούλωση της γονατισμένης μας χώρας, που σαν δέντρο που κάηκε, εάν θέλουμε να ξαναφυτρώσει θα χρειαστεί για αρκετό διάστημα ένα καλό δίχτυ προστασίας και όχι πρόσθετη έκθεση στα κοπάδια…

 

* Ο Σπύρος Βροντινός είναι Δρ. Πολιτικός Μηχανικός

πηγή: candianews

Διαβάστηκε 3766 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 07 Ιουνίου 2015 15:42