Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κείμενο ΑΜΑΚ στο newsletter του ΤΕΕ/ΤΑΚ :Δύο χρόνια έχουν περάσει από την εξαγγελία της κυβέρνησης για το ΒΟΑΚ και ένας χρόνος από τον καταστροφικό σεισμό στην Κρήτη.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Γράφτηκε από  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2022 09:28

Σεπτέμβριος  2022   

 

Δύο χρόνια έχουν περάσει από την εξαγγελία της κυβέρνησης για το ΒΟΑΚ και ένας χρόνος από τον καταστροφικό σεισμό στην Κρήτη.                

 

Δύο χρόνια μετά την εξαγγελία του σχεδίου για τον ΒΟΑΚ,  παρουσιάστηκε η χάραξη, μέσω της διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)  του έργου: «Υφιστάμενα Τμήματα Παράκαμψης Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ».

Το ΤΕΕ/ΤΑΚ συμπεραίνει ότι «Δε νοείται να συζητάμε για σύγχρονο ΒΟΑΚ στον οποίο μάλιστα θα κληθούν οι Κρητικοί και δη οι Ηρακλειώτες να πληρώσουν και διόδια και οι αλλαγές που προβλέπονται από την παρούσα να αφορούν μικροδιορθώσεις της υφιστάμενης κατάστασης.».

Το Περιφερειακό Συμβούλιο αναπέμπει τη μελέτη για τροποποιήσεις.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης,  σύμφωνα με δημοσιεύματαεπιβεβαίωσε ότι  για το Ηράκλειο δεν προβλέπονται ούτε νέα χάραξη, ούτε νότιο δίκτυο και σίγουρα όχι υπόγειες παρεμβάσεις. Θα γίνουν απλώς κάποιες βελτιώσεις του δικτύου και τίποτα περισσότερο. Επίσης δεν έκανε καμιά αναφορά στο παράπλευρο δίκτυο. Και συνεχίζει: «Ουσιαστικά αυτή η πρόταση υποσκάπτει το σύνολο της διαγωνιστικής διαδικασίας».

Και αναρωτιόμαστε: Γιατί δεν παρουσίασαν τη χάραξη έγκαιρα αλλά 2 χρόνια αργότερα ; Η διαδικασία της διαβούλευσης δεν είναι για να κατατεθούν προτάσεις; Η μήπως όχι;

Είναι δυνατόν να ζητούν να πληρώσουν οι Κρητικοί και οι Ηρακλειώτες διόδια για το δρόμο που χρησιμοποιούν χρόνια τώρα; Θα δεχτούμε να μας ρίξουν και την ευθύνη για τη μη υλοποίηση του ΒΟΑΚ;

Ένας χρόνος έχει  περάσει από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021 στην Κρήτη. Ένας χρόνος με συνεχή σεισμική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή του Αρκαλοχωρίου. Ένα χρόνο μετά  ήρθε στα χέρια μας το πολυπόθητο αναθεωρημένο τιμολόγιο του υπουργείου υποδομών που αφορά στην αποκατάσταση των σεισμόπληκτων περιοχών.

Με το τιμολόγιο αυτό γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές των υλικών και των εργασιών και διευρύνονται οι επισκευαστικές εργασίες με την εισαγωγή νέων τιμών και άρθρων.

Ταυτόχρονα όμως διαπιστώνουμε, πως, παρά τις προσπάθειες των μηχανικών για την ανάδειξη των προβλημάτων της διαδικασίας παροχής στεγαστικής συνδρομής, τα βασικά προβλήματα παραμένουν άλυτα. Συγκεκριμένα:

Η στεγαστική συνδρομή της πολιτείας στην αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων καλύπτει κατά το μέγιστο

Α) 300 Ευρώ / μ2 για τα φέροντα στοιχεία

Β) 180Ευρώ / μ2 για τα μη φέροντα στοιχεία

l  Παρά το γεγονός λοιπόν ότι αυξάνονται οι επιμέρους τιμές στο αναθεωρημένο τιμολόγιο, οι μέγιστες τιμές που μπορεί κάποιος να φτάσει παραμένουν ίδιες!

l  Δεν γίνεται καμία αναφορά στα κτίρια τα οποία έχουν χαρακτηριστεί κόκκινα και υποχρεωτικά ανακατασκευάζονται. Η στεγαστική συνδρομή παραμένει σταθερά στα 1000Ευρώ/μ2

l  Οι αμοιβές μελετών, οι εργαστηριακοί έλεγχοι, ο ΦΠΑ και ο ΕΦΚΑ δεν αποτελούν ξεχωριστές επιλέξιμες δαπάνες.

 

Διαβάστηκε 395 φορές