Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εισήγηση ΑΜΑΚ στη Δ.Ε. για την εξίσωση των αποφοίτων των Κολεγίων με τους Διπλωματούχους Μηχανικούς.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Γράφτηκε από  Κατηγορία ΔΡΑΣΗ ΑΜΑΚ Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2020 00:00

Συζητήθηκε στις 28-01-2020, κατά τη συνεδρίαση της Δ.Ε. το θέμα της Εξίσωσης των αποφοίτων των Κολεγίων με τους Διπλωματούχους Μηχανικούς. Η εισήγηση δεν ψηφίστηκε από τη Δ.Ε. αφού δεν την ψήφισαν οι παρατάξεις ΔΚΜ και #opentee. Παραθέτουμε την εισήγηση:

 

Συνεδρίαση της Δ.Ε. του Τμήματος την Τρίτη 28-01-2020 και ώρα 19.00 μ.μ.

 

Θέμα : Εξίσωση των αποφοίτων των Κολεγίων με τους Διπλωματούχους Μηχανικούς.

 

Εισηγητής: Αντώνης Μαυρογιάννης , Π.Μ. , Μέλος Δ.Ε. (ΑΜΑΚ)

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ – ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

 

Στις 23/01/2020 υπερψηφίστηκε από την ελληνική βουλή με 153 θετικές ψήφους - της κυβερνητικής πλειοψηφίας- το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Ερευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Με το άρθρο 50 προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων ιδιωτικών Κολεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων,(ακόμα και χωρίς ακαδημαϊκή αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ) με αυτά των δημόσιων Πανεπιστημίων. Είναι εμφανές ότι αυτή η ρύθμιση δεν έχει θέσει κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο, ενώ παρακάμπτει εμμέσως τη συνταγματική αναθεώρηση,καταργώντας στην πράξη το άρθρο 16 του συντάγματος περί αναγνωρισμένης εκπαίδευσης αποκλειστικά από το κράτος.

Η αρμόδια υπουργός προτάσει την υποχρέωση εναρμόνισης με τις κοινοτικές οδηγίες και εντέχνως αποκρύπτει από την συζήτηση στην βουλή την επιστολή-απάντηση του ΔΟΑΤΑΠ ότι η αναγνώριση τίτλων ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των κρατών και ότι η διαδικασία/προυποθέσεις πρόσληψης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο της εθνικής κυβέρνησης.

Με τέτοια νομοθετήματα οδηγούμαστε  στην περαιτέρω υποβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών (και όχι μονο) , ενώ η υπερπληθώρα χαμηλής στάθμης πτυχίων (τεχνητή αύξηση της ανεργίας) θα λειτουργήσει ως δομικός μοχλός για την μείωση των ήδη συρρικνούμενων μισθών και την επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών.

Σημειώνοντας επίσης  ότι :

o   στο άρθρο 33 του νομοσχεδίου αποφασίστηκε, χωρίς καμία διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα, η αναστολή της λειτουργίας 37 νέων τμημάτων ΑΕΙ (6 σχολές στην Κρήτη),

o   οι δαπάνες για την παιδεία μειώθηκαν κατά 0,51% του ΑΕΠ,

o    το ελληνικό κράτος πραγματοποίησε δωρεά 2.000.000 € στην ιδιωτική θεολογική σχολή της Βοστώνης

αντιλαμβανόμαστε δυστυχώς, ότι ο πολιτικός σχεδιασμός των αρμόδιων υπουργείων Παιδείας (για την εκπαίδευση) και Ανάπτυξης (για την έρευνα και τεχνολογία) είναι προσανατολισμένος στην κατευθυνση υποβάθμισης του Δημοσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και της έρευνας ,ενώ παραπάνω από εμφανής είναι η προσπάθεια ικανοποίησης των ιδιωτικών συμφερόντων επιχειρηματιών της εκπαίδευσης.

Ως ΤΕΕ, δεν πρέπει να επιτρέψουμε την απαξίωση των Διπλωμάτων των ενιαίων 5ετών αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας αποδεχόμενο την αποσύνδεση της άσκησης του επαγγέλματος του Μηχανικού από τους ακαδημαϊκούς τίτλους σπουδών. Το ΤΕΕ θα πρέπει να ασκήσει με κάθε πρόσφορο τρόπο τον θεσμικό, επιστημονικό και κοινωνικό του ρόλο ώστε η πολιτική άκριτης εμπορευματοποίησης της Παιδείας και Νομοθετικής εξίσωσης διαφορετικών επιπέδων επιστημονικής Γνώσης να καταργηθεί στην πράξη.

 

Στο παραπάνω πλαίσιο αιτούμαστε:

 

Ø  Κατάργηση του άρθρου 50 με κάθε νομικό μέσο και επίπεδο. Tο ΤΕΕ να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του άρθρου 50.

Ø  Ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού τοπίου της χώρας με ανοιχτές

διαδικασίες και ακαδημαϊκές κρίσεις, με την επιστημονική συνδρομή του ΤΕΕ και με διαβούλευση με την ολομέλεια των μηχανικών. Κάθε τίτλος σπουδών να αντιστοιχεί σε ίσα έτη και ίδιο επίπεδο σπουδών. 

 

 

Διαβάστηκε 731 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 09 Σεπτεμβρίου 2020 07:36