Σε οριακό σημείο η επάρκεια του συστήματος

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Πέμπτη, 01 Ιουνίου 2017 10:05

Σε χώρα εισαγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μετατρέπεται η Ελλάδα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Μελέτης Επάρκειας Ισχύος του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2017-2027.

Σε εισαγωγική χώρα ηλεκτρικής ενέργειας μετατρέπεται η Ελλάδα, από αυτάρκης που ήταν κάποτε, με αυξημένο πλέον τον κίνδυνο για μπλακ άουτ, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Μελέτης Επάρκειας Ισχύος του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2017-2027 που δημοσιοποίησε χθες ο Διαχειριστής.

Η μελέτη επισημαίνει τους σοβαρούς κινδύνους για την επάρκεια ηλεκτρισμού στη χώρα εξ αιτίας της ταυτόχρονης απόσυρσης των μονάδων των λιγντικών σταθμών ΑΗΣ Καρδιάς και ΑΗΣ Αμυνταίου καθόλη τη διάρκια της διετίας 2020-2021. Εαν μάλιστα οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς, λόγω ξηρασίας, που σημαίνει ότι θα μειωθεί η παραγωγή των υδροηλεκτρικών μονάδων, τότε δεν αποκλείονται τα μπλακ άουτ: « Η αξιοπιστία του συστήματος ηλεκτροπαραγωγής μπορεί να χαρακτηριστεί ως ανεπαρκής παρά τη συμβολή των διασυνδέσεων» αναφέρει η μελέτη.

Η αναμενόμενη ένταξη της νέας μονάδας «Πτολειμαίδα V» στις αρχές του 2022 φαίνεται ότι αντισταθμίζει την απώλεια μονάδων των ΑΗΣ Καρδιάς και ΑΗΣ Αμυνταίου, βελτιώνοντας κάπως την κατάσταση και διατηρώντας ως το 2025 χαμηλό τον κίνδυνο έλλειψης ρεύματος.

Παρά τη βελτίωση των δεικτών αξιοπιστίας συγκριτικά με την περίοδο 2020-2021, η ικανοποίηση της ζήτησης φαίνεται όιτ θα εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τις εισαγωγές, καθώς η αξιοπιστία του συστήματος ηλεκτροπαραγωγής σε συνθήκες αυτονομίας κρίνεται ανεπαρκής, ιδίως υπό δυσμενείς συνθήκες, αναφέρει η μελέτη του ΑΔΜΗΕ

Σε περίπτωση δε που υπάρξει καθυστέρηση στην ένταξη της νέας μονάδας στο σύστημα θα υπάρξουν ακόμα χειρότερες επιπτώσεις στην επάρκεια ηλεκτρισμού και θα αυξηθεί ο κίνδυνος μη επαρκούς κάλυψης της ζήτησης, παραμένοντας στο «κόκκινο» και μετά την περίοδο 2020-2021 και για όσο διάστημα χρειαστεί μέχρι την ένταξη της νέας μονάδας.

Εξάλλου η ένταξη της Κρήτης στο διασυνδεδεμένο σύστημα και η κάλυψη των αναγκών της από αυτό, όταν ολοκληρωθούν τα σχετικά έργα, στις αρχές του 2025 =σύμφωνα με τον προγραμματισμό-, που θα συμπέσει χρονικά με την απόσυρση της μονάδας «Μεγαλόπολη ΙΙΙ» στο τέλος του 2025, θα οδηγήσουν σε αύξηση του δείκτη επικινδυνότητας,, καθιστώντας το όλο σύστημα πλήρως εξαρτημένο από τις εισαγωγές.


Πηγή: http://www.businesse...-του-συστήματος

Διαβάστηκε 52 φορές