Η ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΚ για την ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων

Γράφτηκε από  Κατηγορία ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Παρασκευή, 05 Μαΐου 2017 11:03

Με πρόσφατο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συστήνεται ''ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΕΥΔΕ) ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ'', η οποία θα "(...) ασκείκαθήκονταΔιευθύνουσας Υπηρεσίας για όλα τα έργα αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών (πλην των έργων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης) και της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτηριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, τα οποία ανήκουν χωρικά στην Περιφέρεια Κρήτης και στην Περιφερειακή Ενότητα Δωδεκανήσου.".Με τη σύσταση της νέας ΕΥΔΕ, οι αρμοδιότητες που αφορούν την κατασκευή κρίσιμων έργων για την περιφέρεια Κρήτης, όπως ο ΒΟΑΚ,περνάνε από μία ανώνυμη εταιρεία του Δημοσίου τον ΟΑΚ Α.Ε. σε μια Δημόσια Τεχνική Υπηρεσία.

Με αφορμή, λοιπόν, τη σύσταση της νέας ΕΥΔΕ και μετά από ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ.της Ένωσής μας, θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε την πάγια θέση της Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Ανατολικής Κρήτης ότι οι υποδομές θα πρέπει να έχουν δημόσιο χαρακτήρα, να υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται από ισχυρές αναβαθμισμένες δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες.

Η θέση μας αυτή στηρίζεται στη διαχρονική εμπειρία μας από τη λειτουργία εν γένει των Α.Ε. στην παραγωγή δημοσίων έργων και μελετών, η οποία καταμαρτυρεί ότι λειτουργούν με αμφισβητούμενη διαφάνεια, έξω από το δημόσιο λογιστικό έλεγχο, με ειδικό προνομιακό νομοθετικό πλαίσιο παραγωγής των έργων - μελετών, στοιχίζοντας πανάκριβαστον ελληνικό λαό με τα υπέρογκα λειτουργικά τους έξοδα και με το αυξημένο κόστος των έργων που έχουν εκτελέσει μέχρι τώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι λειτουργικές/διοικητικές δαπάνες του έτους 2010 της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες της Γεν. Γραμ. Δημοσίων έργων. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό του 2010, με 250 υπαλλήλους στο τέλος του 2010 είχε λειτουργικά έξοδα 58 εκατ. ευρώ, ενώ η Γ.Γ.Δ.Ε. αντίστοιχα με 2.713 υπαλλήλους είχε λειτουργικά έξοδα 96 εκατ. ευρώ. Σαφέστατα προκύπτει ότι το λειτουργικό κόστος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»είναι πέραν του εξαπλάσιου του αντίστοιχου της Γ.Γ.Δ.Ε.

Με βάση τις θέσεις μας αυτές, προφανώς θεωρούμε ότι η σύσταση της νέας ΕΥΔΕ και η ανάθεση αρμοδιοτήτων για κρίσιμες Δημόσιες Υποδομές σε μια Δημόσια Τεχνική Υπηρεσία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Άλλωστε, την ίδια άποψη έχουν εκφράσει και τα μέλη μας, τακτικοί υπάλληλοι του Υ.ΥΠΟ.ΜΕ., μέσα από την ομόφωνη απόφαση της συνέλευσης του Παγκρήτιου Συλλόγου Μονίμων Υπαλλήλων Εργαζομένων στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

Στην κατεύθυνση αυτή χρήζουν, όμως, διευκρίνησης τα εξής επί μέρους ζητήματα:

·        Να ξεκαθαριστεί η αρμοδιότητα της προϊσταμένης αρχής και να διασφαλιστούν τρόποι συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας στις λήψεις αποφάσεων αυτής.

·        Να διευκρινιστούν η αρμοδιότητα συντήρησης των έργων, οι αντίστοιχοι πόροι και να διασφαλιστεί η επάρκεια σε υλικοτεχνικές υποδομές και προσωπικό της αρμόδιας για τη συντήρηση Δημόσιας Τεχνικής Υπηρεσίας.

Διαβάστηκε 1568 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 05 Μαΐου 2017 11:11